Συχνές ερωτήσεις Συχνές ερωτήσεις       Εγγραφή Εγγραφή   Σύνδεση Σύνδεση

Εμπορικό Ναυτικό: Νέα Αγορών & Οικονομίας

Το κανάλι του ελληνικού στρατού στο Google+  Facebook  Twitter  Youtube 
 Απάντηση Απάντηση
Συγγραφέας
  Θέμα  Αναζήτηση Θέμα Αναζήτηση  Επιλογές θέματος Επιλογές θέματος


dn24 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός
Avatar

Μέλος από: 15/Νοεμβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3022
  Παράθεση dn24 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Θέμα: Εμπορικό Ναυτικό: Νέα Αγορών & Οικονομίας
    Αποστολή: 07/Ιανουαρίου/2016 ώρα 16:44
Σε πρωταγωνιστικό ρόλο οι Έλληνες εφοπλιστές-Στη second hand αγορά πλοίων και σε νέες ναυπηγήσεις

Υπολογίζεται ότι το 2015 οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων απέκτησαν 156 bulk carriers, χωρητικότητας 12,64 εκατ.dwt, έναντι 158 πλοίων, χωρητικότητας 11,23 εκατ.dwt το 2014.

Συνέχισαν να πρωταγωνιστούν οι Ελληνες εφοπλιστές και στη διάρκεια του 2015 στις αγοραπωλησίες πλοίων από δεύτερο χέρι, καθώς και στις νέες παραγγελίες νεότευκτων.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, στη διάρκεια του 2015 οι Ελληνες εφοπλιστές αγόρασαν συνολικά το 14,18% της χωρητικότητας που άλλαξε χέρια στη second hand αγορά, έναντι του 12,8% που είχαν αγοράσει το 2014, με όρους εκφρασμένους σε dwt.

Επίσης, σε ό, τι αφορά τις παραγγελίες για νέες ναυπηγήσεις, οι Ελληνες εφοπλιστές προχώρησαν στην τοποθέτηση του 29,6% του συνόλου της νέας υπό ναυπήγηση χωρητικότητας, έναντι 26,2% πριν από έναν χρόνο, σύμφωνα πάντα με τον οίκο Allied Shipbroking (με όρους dwt).

Ετσι, λοιπόν, το 2015 προχώρησαν στην αγορά του 38,18% της second hand χωρητικότητας (με όρους dwt) που μετακινήθηκε σε νέο πλοιοκτήτη στα bulk carriers, έναντι 34,13% πέρυσι. Στα δεξαμενόπλοια το 25,11% της χωρητικότητας που άλλαξε χέρια κατέληξε σε ελληνικά συμφέροντα σε σύγκριση με το 22,4% πέρυσι.

Είναι φανερό ότι οι Ελληνες εφοπλιστές, αξιοποιώντας από τη μια πλευρά την κρίση -που κράτησε τις αξίες των πλοίων χαμηλά- και από την άλλη την αυξημένη ρευστότητα που διαθέτουν, αύξησαν το ειδικό βάρος τους στην παγκόσμια ναυτιλία σε μία χρονιά που οι επενδυτικές κινήσεις ήταν σαφώς περιορισμένες σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον οίκο Allied Shipbroking, στη διάρκεια του 2015 άλλαξαν χέρια στη second hand αγορά 1.343 πλοία, χωρητικότητας 89,67 εκατ.dwt, έναντι 1.523 πλοίων, χωρητικότητας 93,82 εκατ.dwt, έναν χρόνο πριν.

Η υπολογιζόμενη αξία των πλοίων ξεπέρασε τα 28 δις. Δολάρια έναντι 25,8 δις. Δολαρίων πέρυσι, χωρίς ωστόσο να είναι γνωστή η αξία όλων των αγοραπωλησιών που σημειώθηκαν.

Σε ελληνικά χέρια πέρασαν 286 πλοία, χωρητικότητας 26 εκατ.dwt, έναντι 307 πλοίων, χωρητικότητας 24,68 εκατ.dwt το 2014. Οι Ελληνες εφοπλιστές επένδυσαν περίπου 6,89 δις. Δολάρια για αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι έναντι 7,31 δις. Δολαρίων το 2014.

Υπολογίζεται ότι το 2015 οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων απέκτησαν 156 bulk carriers, χωρητικότητας 12,64 εκατ.dwt, έναντι 158 πλοίων, χωρητικότητας 11,23 εκατ.dwt το 2014.

Στα δεξαμενόπλοια, τα ελληνικά συμφέροντα απέκτησαν φέτος 82 πλοία, χωρητικότητας 11,37 εκατ.dwt, έναντι 86 δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας 11,07 εκατ.dwt το 2014. Παγκοσμίως άλλαξαν χέρια 461 δεξαμενόπλοια, χωρητικότητας 45 εκατ.dwt, έναντι 550 πλοίων χωρητικότητας 49,32 εκατ.dwt το 2014.

Οι Ελληνες εφοπλιστές κρατούν τα σκήπτρα και στις νέες ναυπηγήσεις. Αναλυτικότερα, το 2015 τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα τοποθέτησαν παραγγελίες για τη ναυπήγηση 135 πλοίων, χωρητικότητας 15,52 εκατ.dwt, έναντι 160 πλοίων χωρητικότητας 16,50 εκατ.dwt το 2014. Παγκοσμίως οι παραγγελίες πλοίων μειώθηκαν στις 2.184, με χωρητικότητα 107,13 εκατ.dwt, έναντι 3.483 πλοίων, χωρητικότητας 128,1 εκατ.dwt το 2014.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι οι παραγγελίες bulk carriers από την πλευρά των Ελλήνων εφοπλιστών ήταν μόλις 19 το 2015 έναντι 56 το 2014, ενώ παγκοσμίως ήταν 306 έναντι 795 το 2014.

Η μεγάλη κρίση της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου, που οφείλεται ως ένα βαθμό και στην υπερπροσφορά χωρητικότητας, έβαλε φρένο στις νέες τοποθετήσεις σε bulk carriers.

ΠΗΓΗ
Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Επιστροφή στην κορυφή
dn24 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός
Avatar

Μέλος από: 15/Νοεμβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3022
  Παράθεση dn24 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 08/Ιανουαρίου/2016 ώρα 09:09
Με ελληνόκτητο πλοίο η πρώτη- ιστορική- εξαγωγή αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ

Η πρώτη διεθνής εξαγωγή αργού πετρελαίου από τις Ηνωμένες Πολιτείες, εδώ και 40 χρόνια, ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2015. Η πρώτη ποσότητα εξάγεται με το ελληνόκτητο πλοίο «Theo T», της διαχειρίστριας εταιρείας IONIA Management, το oποίο απέπλευσε από το Κόρπους Κρίστι, στο Τέξας, στην προαναφερθείσα ημερομηνία. Η πρώτη εξαγωγή εδώ και 40 χρόνια ανοίγει μια νέα σελίδα στην ενεργειακή βιομηχανία των ΗΠΑ αλλά και στον παγκόσμιο ενεργειακό χάρτη.

Η κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών ακύρωσε τον περασμένο Δεκέμβριο την πολυετή απαγόρευση η οποία ίσχυε εδώ και 40 χρόνια και αφορούσε την εξαγωγή αργού πετρελαίου, γεγονός που οδήγησε αρκετές χώρες του ΟΠΕΚ σε ανησυχία και εκνευρισμό. Το λιμάνι του Corpus Christi θα αναδειχθεί σύμφωνα με ειδικούς, λόγω της προνομιακής του τοποθεσίας, ως κόμβος για την εξαγωγή αργού πετρελαίου από τις ΗΠΑ. Ήδη αγωγοί που ήταν σε αχρησία εδώ και πολλές δεκαετίες επαναλειτουργούν και νέες θέσεις εργασία δημιουργήθηκαν σε λίγες μόνο εβδομάδες.

Φωτογραφία από το λιμάνι του Corpus Christi

ΠΗΓΗ
Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Επιστροφή στην κορυφή
dn24 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός
Avatar

Μέλος από: 15/Νοεμβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3022
  Παράθεση dn24 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 11/Ιανουαρίου/2016 ώρα 00:33
Ρότα 2 ταχυτήτων για τους Greeks το 2015

Oι ναυτιλιακές που μετρούν ζημιές και εκείνες που μένουν στον «αφρό»


Σε μια από τις πιο «ταραγμένες» χρονιές για τις διεθνείς ναυλαγορές, η ελληνική ναυτιλία κινήθηκε με... Δύο ταχύτητες.Aπό τη μια πλευρά βρίσκονται οι εταιρίες εκείνες που δραστηριοποιούνται κυρίως στο ξηρό φορτίο, όπου ο δείκτης BDI έχει υποχωρήσει στα χαμηλότερα επίπεδα της 50ετούς «ζωής» του (-40%) και τις έχει κλυδωνίσει, με τους ιδιοκτήτες τους να προσπαθούν να θεραπεύσουν τις... Πληγές τους.


Aπό την άλλη πλευρά είναι οι ναυτιλιακές που με γερό ταμείο και με μεθοδικές κινήσεις της διοίκησης όχι μόνο παρέμειναν στον αφρό, αλλά και συνεχίζουν να επεκτείνονται.Eίναι οι εφοπλιστές εκείνοι που αναδεικνύονται σε success stories στις παγκόσμιες θάλασσες για το 2015.


Σε αυτή την τελευταία κατηγορία βρίσκονται κυρίως όσοι επένδυσαν στα τάνκερ και ευνοούνται από το oil boom, της αυξημένης δηλ. Παραγωγής πετρελαίου.Aντιθέτως, όσα ηχηρά ονόματα της εγχώριας ναυτιλιακής σκηνής επέλεξαν να χρηματοδοτήσουν επενδύσεις στο ξηρό φορτίο, τώρα είναι εκτεθειμένοι και έχουν επικεντρωθεί στην αναπροσαρμογή της στρατηγικής τους για να περιορίσουν τις όποιες απώλειες, ενώ προσδοκούν να έρθουν καλύτερες ημέρες.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Επιστροφή στην κορυφή
dn24 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός
Avatar

Μέλος από: 15/Νοεμβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3022
  Παράθεση dn24 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 19/Ιανουαρίου/2016 ώρα 00:45
ΕΛΣΤΑΤ: Πτώση 1,3% στη συνολική δύναμη του εμπορικού στόλου

ΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κατά 1,3% μειώθηκε τον Νοέμβριο η συνολική δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, έναντι πτώσης 2,3% τον αντίστοιχο μήνα του 2014.

Παράλληλα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η ολική χωρητικότητα του ελληνικού στόχου παρουσίασε ανάλογη μείωση 1,8% έναντι αύξησης 1,6% τον Νοέμβριο του 2014.

Σημειώνεται ότι τα στοιχεία αφορούν εμπορικά πλοία, άνω των 100 ΚΟΧ (κόροι).
Επιστροφή στην κορυφή
dn24 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός
Avatar

Μέλος από: 15/Νοεμβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3022
  Παράθεση dn24 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 20/Ιανουαρίου/2016 ώρα 20:02
Έρχεται «Φουρτούνα» στη ναυτιλία


Τέσσερις εφοπλιστές προβλέπουν δύσκολες μέρες

- Aδύναμοι κρίκοι οι εταιρίες του ξηρού φορτίου με υψηλά δάνεια και ζημίες

- «Aγκάθι» για τα containerships η υπερπροσφορά

- Σε αντίθετη ρότα με υψηλές αποδόσεις θα βρεθούν ξανά τα τάνκερ

Όταν οι Aμερικανοί θέλουν να περιγράψουν μια κακή οικονομική χρονιά λένε “crash,bang and wallop”, δηλ. «συντριβή, έκρηξη και ηχηρά χαστούκια».Aυτό ακούγεται όλο και περισσότερο και στα ναυτιλιακά σαλόνια με τους περισσότερους εφοπλιστές και άλλους παράγοντες του κλάδου να κάνουν λόγο για ένα δίσεκτο από όλες τις απόψεις 2016 κατά το οποίο οι «φουρτούνες» και η μεταβλητότητα στις ναυλαγορές και ως εκ τούτου και στις ναυτιλιακές εταιρίες θα συνεχιστούν.

Σε αυτό καταλήγουν, άλλοι λιγότερο και άλλοι περισσότερο, τέσσερις ισχυροί Greeks των θαλασσών, οι οποίοι με δηλώσεις τους στην “Tradewinds” δίνουν το στίγμα τους για τη νέα χρονιά που διανύουμε και τολμούν να προβλέψουν την πορεία των ναυλαγορών, των χρηματιστηρίων και των εταιριών.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, τις μεγαλύτερες «αναταράξεις» θα υποστούν οι παίκτες του ξηρού φορτίου και πάλι, με την κρίση της συγκεκριμένης δραστηριότητας να τροφοδοτείται και από τον κινεζικό «Aρμαγεδδώνα» των τελευταίων εβδομάδων, με αποτέλεσμα ο πανικός στη Σανγκάη να μεταδίδεται σαν ιός και στις χρηματαγορές του Λονδίνου και της Nέας Yόρκης.Tο αποτέλεσμα είναι νέα «χτυπήματα» για τις εισηγμένες με δραστηριότητα στο ξηρό φορτίο- η οποία σχετίζεται άμεσα με την κινεζική οικονομία και τις μεταφορές εμπορευμάτων διεθνώς- αλλά και πωλήσεις- πανικού μετοχών από τους επενδυτές.Mε πολλές μετοχές εταιριών του ξηρού φορτίου να έχουν καταρρεύσει- πτώση ακόμη και 90%- και τις τιμές των ναύλων να βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά 30 ετών, οι περισσότεροι εφοπλιστές θεωρούν πως το 2016 θα είναι ένα σκληρό τεστ αντοχών για τους περισσότερους του κλάδου, ενώ αρκετοί σπεύδουν να μιλήσουν ακόμη και για χρεοκοπίες επιχειρήσεων.Kυρίως για εκείνες που έχουν κάνει μεγάλα επενδυτικά ανοίγματα, έχουν φορτωθεί με υψηλό δανεισμό και κλυδωνίζονται από τις ζημίες. Άλλωστε, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι, και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα δείχνουν να χάνουν την υπομονή τους.

Aπό την άλλη πλευρά, πιο ελπιδοφόρα φαίνεται να είναι η νέα χρονιά για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων.Mε τους περισσότερους παίκτες να πετυχαίνουν το 2015 από τις πιο ισχυρές ετήσιες οικονομικές επιδόσεις (από το 2011), αναμένεται πως και το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους οι υπεραποδόσεις για τα VLCCs και τα product tankers θα συνεχιστούν.Oι εκτιμήσεις αυτές ενισχύονται καθότι η τιμή του πετρελαίου αναμένεται να υποχωρήσει περαιτέρω- πολλοί κάνουν λόγο, όπως η Morgan Stanley ότι ενδέχεται να φτάσει ακόμη και τα 20 δολ. Το βαρέλι- με αποτέλεσμα η ζήτηση για τα δεξαμενόπλοια να αυξάνεται, όπως και οι τιμές των ναύλων. Όσον αφορά στον τομέα των containerships, εκεί ο εφοπλιστικός κόσμος διατηρεί επιφυλάξεις, καθότι υπάρχει υπεροπροσφορά πλοίων και αυτό συνιστά πρόβλημα.

dealnews.gr

Επιστροφή στην κορυφή
Nassos Δες τη Λίστα
Γενικός Επιθεωρητής Στρατού
Γενικός Επιθεωρητής Στρατού


Μέλος από: 12/Νοεμβρίου/2005
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10323
  Παράθεση Nassos Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 20/Ιανουαρίου/2016 ώρα 23:59
Ο δείκτης Baltic Dry Index σημειώνει απανωτά αρνητικά ρεκόρ. Ουσιαστικά το παγκόσμιο εμπόριο τείνει προς κατάρρευση
Επιστροφή στην κορυφή
dn24 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός
Avatar

Μέλος από: 15/Νοεμβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3022
  Παράθεση dn24 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 21/Ιανουαρίου/2016 ώρα 00:03
Αρχικά αποστάλθηκε από Nassos

Ο δείκτης Baltic Dry Index σημειώνει απανωτά αρνητικά ρεκόρ. Ουσιαστικά το παγκόσμιο εμπόριο τείνει προς κατάρρευση

Ακριβώς, πλην όσων εφοπλιστών επένδυσαν στα crude carriers/tankers, όπου βγήκαν και οι μοναδικοί κερδισμένοι τόσο το προηγούμενο έτος, όσο και το φετινό οπου τα ναύλα θα αυξηθούν λόγω της μεγάλης πτώσης του αργού.
Επιστροφή στην κορυφή
dn24 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός
Avatar

Μέλος από: 15/Νοεμβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3022
  Παράθεση dn24 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 03/Φεβρουαρίου/2016 ώρα 23:45
Προς νέο ρεκόρ συμμετοχών στα Ποσειδώνια 2016
Εκθεση: Ισχυρό «παρών» από παραδοσιακά αλλά και νέα ναυτιλιακά κέντρα - Έμφαση στη διαχείριση έρματος

Ρεκόρ συμμετοχών αναμένεται να καταγράψουν τα Ποσειδώνια 2016, παρά τις δυσμενείς συνθήκες της αγοράς, κυρίως του ξηρού χύδην φορτίου, με νέα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα να επισκέπτονται τη χώρα μας προτάσσοντας τα οφέλη που προσφέρουν στις ναυτιλιακές εταιρείες.

Παράλληλα, τα Ποσειδώνια θα υποδεχθούν και ένα νέο εθνικό περίπτερο, το Λουξεμβούργο, το οποίο κάνει το ντεμπούτο του παρουσιάζοντας το Cluster Maritime Luxembourgeois. Αλλα ναυτιλιακά κέντρα που θα συμμετέχουν στη φετινή διοργάνωση είναι το Dubai Maritime City από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Vancouver International Maritime Centre και το Shanghai Maritime and Finance Excellence Centre.

Πρωτιά της Κίνας

Την πρώτη θέση όσον αφορά τη ζήτηση για εκθεσιακό χώρο κατέχει η Κίνα Η οποία θα έχει και πάλι τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη διοργάνωση-ορόσημο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με ναυπηγεία, κατασκευαστές εξοπλισμού, ναυτιλιακές υπηρεσίες και εκπροσώπους ναυτιλιακών κέντρων.

Η παρουσία της Απω Ανατολής αποτελούσε ανέκαθεν μεγάλο γεγονός για τα Ποσειδώνια και η φετινή χρονιά δεν αποτελεί εξαίρεση, με τη Νότιο Κορέα και την Ιαπωνία να ετοιμάζουν για άλλη μια φορά εντυπωσιακά περίπτερα, όπου θα παρουσιάζονται τόσο τα ναυπηγεία όσο και οι κατασκευαστές εξοπλισμού, καθώς ο ανταγωνισμός τους με την Κίνα εντείνεται λόγω της μειωμένης ζήτησης για νέες παραγγελίες.

Πλήθος σεμιναρίων

Παράλληλα με την έκθεση θα πραγματοποιηθούν και περισσότερα από 30 σεμινάρια-παρουσιάσεις. Για να αντεπεξέλθουν στη ζήτηση για αίθουσες σεμιναρίων, οι διοργανωτές διαμόρφωσαν μία επιπλέον αίθουσα σεμιναρίων με τη χορηγία του United Kingdom Hydrographic Office (UKHO). Μεταξύ των σεμιναρίων περιλαμβάνονται το Tradewinds Shipowners Forum, το σεμινάριο της Ιαπωνικής Ενωσης Εξαγωγέων Πλοίων (Japanese Ship Exporters Association) κ. Ά.

Το πιο φλέγον ζήτημα για τον κλάδο της ναυτιλίας είναι αυτή τη στιγμή η διαχείριση του έρματος των πλοίων (Ballast Water Treatment-ΒWΤ). Με τη διεθνή συνθήκη Ballast Water Management Convention να αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το 2016 και τους κατασκευαστές συστημάτων να υποβάλλουν αιτήσεις για Πιστοποιητικό Εγκρισης Τύπου από την αμερικανική ακτοφυλακή (US Coast Guard type approval), περισσότεροι από 15 κατασκευαστές έχουν ήδη επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους στην έκθεση. Τα φετινά Ποσειδώνια θα φιλοξενήσουν και το Ballast Water Management Summit που διοργανώνει η Newsfront / Ναυτιλιακή υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ενωσης Τεχνικών Διευθυντών Ελληνικών Ναυτιλιακών Εταιρειών (MARTECMA). Θα ακολουθήσει workshop από την εταιρεία Argo Navis με θέμα τα τεχνικά προβλήματα και τον προγραμματισμό εγκατάστασης συστημάτων BWT.

Επίσης η δικτύωση αποτελεί τον τρίτο παράγοντα, καθώς το πλούσιο πρόγραμμα αθλητικών διοργανώσεων, γνωστά ως Posidonia Games, προσφέρουν πολλές ευκαιρίες σύσφιγξης σχέσεων. Οι ποσειδωνιακοί αγώνες ξεκινούν την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου και περιλαμβάνουν αγώνες ιστιοπλοΐας, ποδοσφαίρου, γκολφ και τρεξίματος. Ειδικά το τελευταίο αγώνισμα διοργανώνεται για πρώτη φορά φέτος και αναμένεται να προσελκύσει περίπου 1.000 δρομείς από κάθε γωνιά του κόσμου, οι οποίοι θα τρέξουν στους δρόμους του Πειραιά.

ΠΗΓΗ

Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Επιστροφή στην κορυφή
dn24 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός
Avatar

Μέλος από: 15/Νοεμβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3022
  Παράθεση dn24 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 09/Φεβρουαρίου/2016 ώρα 15:11
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εβδομαδιαία ανασκόπηση αγοραπωλησιών πλοίων– (Perfect Storm)

Κανείς θα μπορούσε να περιγράψει την κατάσταση την οποία βιώνουμε σαν την «Τέλεια Καταιγίδα»,(Perfect Storm), καθώς η ναυλαγορά είναι αντιμέτωπη και με τις 2 Θεμελιώδεις μεταβλητές που καθορίζουν την πορεία της, την αυξημένη προσφορά τονάζ – σωρευτικά από προηγούμενα χρόνια - Και την επιβράδυνση της Παγκόσμιας ανάπτυξης και Εμπορίου. Η αρνητική εικόνα της ναυλαγοράς το 2015 είχε σαν αποτέλεσμα ο ρυθμός ολίσθησης, “Slippage Rate” των παραδόσεων να φτάσει σε επίπεδα του 40% όταν τα προηγούμενα χρόνια κυμάνθηκε στα επίπεδα του 30%.

Συγκεκριμένα, για το 2015, βάσει του βιβλίου παραγγελιών στις αρχές του έτους, οι παραδόσεις σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου υπολογιζόντουσαν στα 1,104 πλοία, αλλά τελικά παραδόθηκαν 650 περίπου, καταλήγοντας στο 40% Slippage που προαναφέραμε. Ειδικότερα στα Capes και τα Panamax, το Slippage κινήθηκε σε επίπεδα άνω του 40%.

Στα Capes οι προγραμματισμένες παραδόσεις το 2015 ήταν 161 και τελικά παραδόθηκαν 88, ποσοστό Slippage 45% και στα Panamax οι αναμενόμενες παραδόσεις ήταν 237 και παραδόθηκαν 126, δηλαδή ποσοστό Slippage περίπου 47%. Να επισημάνουμε επίσης ότι το 2015, είδαμε και την λογική από μερικούς πλοιοκτήτες να αλλάζουν την παραγγελία τους από πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου σε δεξαμενόπλοια, δεδομένων των αρνητικών εξελίξεων στο ξηρό φορτίο και της βελτιωμένης αγοράς των Tankers.

Για το 2016 οι παραδόσεις σε Capes εκτιμώνται στα 185 πλοία. Κατά την διάρκεια του Ιανουαρίου παραδόθηκαν ήδη 8 Capes ενώ 10 οδηγήθηκαν προς διάλυση. Αντίστοιχα για τα Panamax, αναμένεται να παραδοθούν συνολικά 244 πλοία, ενώ τον Ιανουάριο παραδόθηκαν 9 και 11 οδηγήθηκαν προς διάλυση.

Αναφορικά με τα Panamax, εκτιμάται ότι ο ανταγωνισμός θα είναι ιδιαίτερα έντονος από τα Ultramax, όπου συνολικά το 2015 παραδόθηκαν 196 πλοία και για το 2016 είναι προγραμματισμένα προς παράδοση 331 πλοία. Το μόνο στοιχείο που λειτούργησε θετικά το 2015, ήταν η πορεία των διαλύσεων όπου σηματοδοτήθηκε σαν η χρονιά με το 2ο υψηλότερο ρεκόρ μετά το 2012. Συγκεκριμένα στο σύνολο του 2015,427 πλοία ή 30,42 εκ.DWT οδηγήθηκαν προς διάλυση εκ των οποίων οι 15,44 εκ.DWT, δηλαδή περίπου το 50% ήταν άνω των 100,000 DWT ενώ και στα Panamax υπήρξε αύξηση των διαλύσεων, καθώς συνολικά διαλύθηκαν 94 Panamax ή 6,7 εκ.DWT.

Φυσικά και ο τομέας των νέων παραγγελιών δεν θα μπορούσε να μην επηρεαστεί αρνητικά, γεγονός βέβαια που συμβάλλει θετικά στην αγορά για τα επόμενα χρόνια, καθώς για το σύνολο του 2015 παραγγέλθηκαν 250 πλοία σηματοδοτώντας μείωση της τάξης του 64% περίπου συγκριτικά με το 2014.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιώνγια την εβδομάδα που πέρασε: Στα πλοία ξηρού φορτίου Γίνανε οι ακόλουθες πράξεις: Στα Supramax, το ‘ASTON TRADER’ 55.496 DWT (2008 – Oshima) αγοράστηκε από την SR Shipping στα $ 7.8 εκ.
Στα Handymax/Handysize, το ‘JOOST SCHULTE’ 45.874 DWT (1997 – Kanasashi) πουλήθηκε στα $ 2.2 εκ. Και το ‘GREAT DREAM’ 33.745 DWT (2004 – Oshima) πουλήθηκε στα υψηλά $ 4 εκ.

Στον τομέα των tankers Γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
Στα LR 1, το ‘EAGLE RAY’ 74.999 DWT (2000 – Daewoo),IMO III, αγοράστηκε από την Union Marine στα $ 15.5 εκ.
Στα Chemical/Products, το ‘TRF BERGEN’ 49.126 DWT (2015 – Hyundai Vinashin) και το ‘TRF OSLO’ 45.565 DWT (2014 – Shina SB), ΙΜΟ ΙΙΙ, αγοράστηκαν από την UACC στα $ 37.5 εκ. Το κάθε ένα.
Στα Handysize, το ‘CIELO DI ROMA’ 39.999 DWT (2003 – Shina SB),IMO III, πουλήθηκε στα $ 13.8 εκ. Περίπου και το ‘ELBTANK GERMANY’ 35.407 DWT (1999 – Daewoo) πουλήθηκε στα $ 9.75 εκ.

Πηγή:efoplistesnews.gr
Επιστροφή στην κορυφή
dn24 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός
Avatar

Μέλος από: 15/Νοεμβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3022
  Παράθεση dn24 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 18/Φεβρουαρίου/2016 ώρα 21:32

Μανούβρες των εφοπλιστών κατά του «κάβου» της ναυλαγοράς
Ξηρό φορτίο: Οι κινήσεις που κάνουν οι ναυτιλιακές για να γλιτώσουν από τα χαμηλά ναύλα

Με συνεχείς «μανούβρες» Ελληνες και ξένοι πλοιοκτήτες προσπαθούν να κρατήσουν «αλώβητες» τις εταιρείες τους, ενώ πλέουν μέσα στο κέντρο του τυφώνα που πλήττει το χύδην ξηρό φορτίο.

Πέρυσι τέτοια εποχή ο δείκτης της ναυλαγοράς κατέγραφε ιστορικά χαμηλά, στις 553 μονάδες, και οι εκτιμήσεις έδειχναν ότι η τάση θα είναι μεσοπρόθεσμα ανοδική. Φέτος οι 553 μονάδες είναι μακρινή ανάμνηση και με τη ναυλαγορά να έχει βουτήξει στις 290 μονάδες, οι εταιρείες που διαχειρίζονται πλοία ξηρού φορτίου βρίσκονται σε «κόκκινο συναγερμό».
Η Safe Bulkers πούλησε δύο bulker του στόλου της, ακόμα κι εκείνα που είναι υπό ναυπήγηση (resale) σε προσωπική εταιρεία του μεγαλομετόχου προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Πόλυ Χατζηιωάννου. Παράλληλα, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για να αγοράσει ακόμα ένα resale.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, η πώληση του «Kypros Unity» σε private εταιρεία του κ. Χατζηιωάννου έναντι 20 εκατ. Δολαρίων, μείωσε τον δανεισμό της Safe κατά 16,7 εκατ. Δολάρια, ενώ το resale μείωσε τις υποχρεώσεις της κατά 28,5 εκατ. Δολάρια, ποσό που είναι μεγαλύτερο από την παρούσα αξία του πλοίου. Εφόσον πουληθεί και το δεύτερο συμβόλαιο η εταιρεία θα απολέσει ένα ακόμα βάρος ύψους 28,8 εκατ. Δολαρίων.
Ο κ. Χατζηιωάννου από την πλευρά του αναλαμβάνει το ρίσκο της απόκτησης τεσσάρων bulk carriers σε μια πολύ κακή περίοδο, αλλά οι προοπτικές είναι ενθαρρυντικές. Και αυτό διότι η αγορά είναι ήδη παρά πολύ χαμηλά, ενώ μέχρι το 2018 που παραδίνεται το πρώτο resale σύμφωνα με όλες τις εκτιμήσεις θα έχει περάσει η «μπόρα» και ο BDI θα βρίσκεται σε περίοδο ανάκαμψης.

Αγορές και πωλήσεις

Από την άλλη πλευρά γυρίζει το πηδάλιο ο Γιώργος Οικονόμου στην Dryships, ο οποίος αγόρασε μετοχές και σήμερα διαθέτει πάνω από το 25% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Στις αρχές της χρονιάς η Star Bulk του Πέτρου Παππά, αλλά και η Scorpio Bulkers, είχαν πουλήσει μεγάλο αριθμό πλοίων τόσο στον όμιλο Αγγελικούση όσο και στον νορβηγικό όμιλο Fredriksen αλλά και στον όμιλο Zodiac. Πιο συγκεκριμένα, ο όμιλος Αγγελικούση απέκτησε τέσσερα capes από τη Star Bulk και άλλα τρία capes από τη Scoprio Bulkers. Από τη Scoprio Bulkers αγόρασε άλλα δύο capes ο Νορβηγός εφοπλιστής John Fredriksen και άλλα έξι το Zodiac Group.
Κινήσεις έκαναν και η Eastern Mediterranean Maritime του Θανάση Μαρτίνου, που αγόρασε δύο capes, αλλά και η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου που απέκτησε αντί 19 εκατ. Δολ. Το cape «Faustina», το οποίο ναυπηγήθηκε το 2010.

Οι Ελληνες πλοιοκτήτες επιχειρούν να «ξεφορτωθούν» χωρητικότητες πουλώντας τα μεγαλύτερα πλοία τους για scrap. Από τις αρχές του έτους έχουν πουλήσει για διάλυση 10 bulk carriers συνολικής χωρητικότητας 542.000 dwt, περίπου το 11% της συνολικής χωρητικότητας πλοίων ξηρού φορτίου που έχουν πουληθεί σε διαλυτήρια.
Ακόμη μια καλή λύση είναι το δέσιμο των πλοίων, αλλά και η εκμετάλλευση του διαθέσιμου χρόνου, αφού δεν υπάρχουν ναύλοι, για επισκευές. Ηδη οι διαθέσιμες κλίνες λιγοστεύουν μέρα με την ημέρα σε όλο τον κόσμο, ενώ δυτικοί κόλποι σε όλο τον κόσμο, όπως για παράδειγμα είναι της Μανίλα, γεμίζουν με πλοία.
Οι μετοχές
Την προηγούμενη εβδομάδα η μετοχή της Dryships διαπραγματευόταν στο 0,11 δολ. Ενώ της Safe Bulkers στο 0,53 δολ. Ανάλογη εικόνα και για τη Star Bulk που ήταν στο 0,4 δολ. Την περασμένη Παρασκευή, αλλά και η Navios Holdings που βρέθηκε στο 0,83 δολ. Και η Diana Shipping είναι χαμηλά, αφού έφτασε τα 2,25 δολ. Την περασμένη Παρασκευή, όπως και η Eurioseas που έφτασε τα 2,19.
naftemporiki.gr
Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Επιστροφή στην κορυφή
dn24 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός
Avatar

Μέλος από: 15/Νοεμβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3022
  Παράθεση dn24 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 19/Φεβρουαρίου/2016 ώρα 17:27
Οι Έλληνες εφοπλιστές διατηρούν την παγκόσμια πρωτιά και το 2016
Στοιχεία της vesselsvalue.com: Μειώθηκε κατά 8% η αξία του διεθνούς εμπορικού στόλου, στα 449,6 δις. Δολάρια

Το 8% της αξίας του μέσα σε ένα χρόνο έχασε ο παγκόσμιος στόλος, λόγω της κρίσης που πλήττει τη ναυτιλία, και από τα 487,8 δις. Δολάρια πέρυσι φέτος έχει πέσει στα 449,6 δις. Δολάρια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της vesselsvalue.com, από τα 10 μεγαλύτερα έθνη της ναυτιλίας μόνο η Δανία κατάφερε να αυξήσει την αξία του στόλου της. Παρά τις αντιξοότητες ο ελληνόκτητος στόλος διατήρησε για άλλη μια χρονιά την πρωτοπορία του απέναντι στους Ιάπωνες, χάρη στην κυριαρχία των Eλλήνων στα δεξαμενόπλοια.
Στόλος αξίας 95,2 δις. Δολ.
Πιο συγκεκριμένα, τον πρώτο μήνα του έτους οι Ελληνες εφοπλιστές ελέγχουν έναν στόλο αξίας 95,2 δις. Δολαρίων από 105,6 δις. Δολάρια ένα χρόνο πριν, ενώ οι Ιάπωνες έχουν πέσει στα 80,8 δις. Δολάρια από 89,7 δις. Δολάρια το 2015.

Στην τρίτη θέση παραμένουν σταθερά και οι Κινέζοι οι οποίοι είδαν την αξία των πλοίων του στόλου τους να χάνει 5% και να διαμορφώνεται στα 67,4 δις. Δολάρια.
Ακολουθούν οι Γερμανοί με 43,6 δις. Δολ. χάνοντας 6 δις. Δολάρια τον τελευταίο χρόνο.
Στην πέμπτη θέση είναι η Σιγκαπούρη με στόλο αξίας 36,9 δις. Δολαρίων και πτώση 4% σε σχέση με πέρυσι, ενώ στην έκτη είναι οι ΗΠΑ με 32,1 δις. Δολάρια από 34,4 δις. Δολάρια πέρυσι.
Οι Νορβηγοί είναι στην έβδομη θέση με στόλο αξίας 28,3 δις. Δολαρίων, έχοντας υποχωρήσει μέσα σε ένα χρόνο κατά 17%, ενώ όγδοοι στην κατάταξη είναι οι Κορεάτες με 23,4 δις. Δολάρια από 25,2 δις. Δολάρια πέρυσι.
Στην ένατη θέση οι Δανοί είναι οι μόνοι στην πρώτη δεκάδα που κατάφεραν να αυξήσουν την αξία του στόλου τους και από τα 18,8 δις. Δολάρια του 2015 έφτασαν φέτος τα 22,9 δις. Δολάρια.
Το τοπ 10 κλείνει η Μεγάλη Βρετανία με στόλο αξίας 18,5 δις. Δολαρίων από 22 δις. Δολάρια την προηγούμενη χρονιά.

Ευκαιρίες επενδύσεων στην αγορά second hand
Με τον δείκτη BDI να βρίσκεται σταθερά κάτω από τις 300 μονάδες πλέον την προηγούμενη εβδομάδα η τιμή για ένα resale cape (170.000 τόνοι) έπεσε στα 36 εκατ. Δολάρια, χάνοντας 2 εκατ. Δολάρια στη διάρκεια ενός μήνα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα «resale» μέχρι πρόσφατα ήταν οι πιο δαπανηρές επενδύσεις γιατί ο ενδιαφερόμενος αγόραζε το συμβόλαιο μιας εν εξελίξει ναυπήγησης πλοίου.
Ο μέσος όρος της αξίας των resale την πενταετία ήταν στα 49,2 εκατ. Δολάρια, ενώ η ανώτατη τιμή ήταν στα 65 εκατ. Δολάρια.
Αλλά και τα panamaxes των 75.000 τόνων έχουν φτάσει τα 23 εκατ. Δολάρια χάνοντας 1 εκατ. Δολάρια μέσα σε 30 ημέρες. Ο μέσος όρος της πενταετίας ήταν στα 31,2 εκατ. Δολάρια και η ανώτατη τιμή στα 43 εκατ. Δολάρια.
Σημειώνεται ότι η εικόνα είναι ανάλογη τόσο για τα supramax όσο και για τα handysize.
Η εικόνα πάντως είναι διαφορετική στα resale δεξαμενόπλοια, με τα VLCC των 300.000 τόνων να είναι στα 98 εκατ. Δολάρια, με κατώτατο επίπεδο την πενταετία τα 80 εκατ. Δολάρια, ενώ τα souezmax είναι στα 69 εκατ. Δολάρια, με το μίνιμουμ να είναι στα 53 εκατ. Δολάρια.
Μηχανικός Εμπορικού Ναυτικού
Επιστροφή στην κορυφή
Nassos Δες τη Λίστα
Γενικός Επιθεωρητής Στρατού
Γενικός Επιθεωρητής Στρατού


Μέλος από: 12/Νοεμβρίου/2005
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10323
  Παράθεση Nassos Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 29/Φεβρουαρίου/2016 ώρα 22:17
Συνωστισμός πετρελαιοφόρων tanker έξω από τη Σιγκαπούρη. Ουδέν σχόλιον...


Επιστροφή στην κορυφή
Nassos Δες τη Λίστα
Γενικός Επιθεωρητής Στρατού
Γενικός Επιθεωρητής Στρατού


Μέλος από: 12/Νοεμβρίου/2005
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10323
  Παράθεση Nassos Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 02/Μαρτίου/2016 ώρα 20:39
Άρχισαν να «δένουν» πλοία λόγω της κρίσης

Αν και ο Δείκτης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου τις τελευταίες 12 ημέρες έχει ανοδική τάση, παρ’ όλα αυτά η δυναμική του είναι ιδιαίτερα ασθενική καθώς στο χρονικό αυτό διάστημα Έχει αυξηθεί μόλις κατά 39 μονάδες δηλαδή σε μέσο όρο κατά 3,25 μονάδες την ημέρα.

«Η δυναμική ουσιαστικά µας «αποκαλύπτει» και την αύξηση της ζήτησης η οποία ακόμη παραμένει αναιμική παρά την επιστροφή της επιβραδυνόμενης Κίνας» επισημαίνει ο διεθνής ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas SA.

Οι συνθήκες της αγοράς είναι ασφυκτικές με αποτέλεσμα να έχουν αρχίσει οι πλοιοκτήτες να δένουν πλοία είτε οριστικά είτε κρατώντας τα εν αναμονή.

«Πολλές συζητήσεις γίνονται σχετικά µε το πόσα πλοία έχουν «δέσει» η πρόκειται να «δέσουν» το λεγόμενο Lay up, ανεξαρτήτως αν είναι «Cold» ή «Warm». Σύμφωνα µε τις φήμες-πληροφορίες, κάποια πλοία έχουν αρχίσει και δένουν. Για παράδειγμα ακούγεται για περίπου 50 πλοία στην Ελευσίνα, άλλοι λένε για 25 Capes παγκοσμίως, ενώ συνεχίζει να ακούγεται ότι έχουν γίνει 600 αιτήσεις για δέσιμο στην Ελλάδα» επισημαίνει ο G.Moundreas SA σε ανάλυσή του:

«∆ εν υπάρχει αντίρρηση ότι αν αγορά συνεχίσει µε αυτό το ρυθμό σίγουρα θα δούμε τον αριθμό των πλοίων που θα δέσουν να αυξάνεται, όπως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αν η αγορά αυξήσει την δυναμική της και την ταχύτητα ανόδου, τότε τα δεµένα πλοία θα επιστρέψουν στην αγορά και πρωτίστως αυτά που βρίσκονται σε κατάσταση Warm Lay up» και καταλήγει:

«Εν κατακλείδι, η λογική του Lay up είναι µία βραχύ-µεσοπρόθεσµη λύση για τον πλοιοκτήτη ώστε να µειώσει την ζηµία όταν τα ναύλα της αγοράς είναι σε επίπεδο αρκετά χαµηλότερα από τα OPEX και ενώ τη στιγµή που λαµβάνει χώρα µπορεί «τεχνητά» να υπάρχει µείωση της προσφοράς αυτό δεν σηµαίνει ότι το Lay up προσφέρει ουσιαστική εξυγίανση της προσφοράς µακροπρόθεσµα και απλά παραµένει σαν ένα «ενδιαφέρον» αντικείµενο συζήτησης».

Πρώτο Θέμα
Επιστροφή στην κορυφή
Nassos Δες τη Λίστα
Γενικός Επιθεωρητής Στρατού
Γενικός Επιθεωρητής Στρατού


Μέλος από: 12/Νοεμβρίου/2005
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10323
  Παράθεση Nassos Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση Άμεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 01/Σεπτεμβρίου/2016 ώρα 21:05
Τα «απόνερα» από την πτώχευση της Hanjin Shipping

Αναταράξεις σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προκαλεί η προσφυγή στη δικαιοσύνη της κορεατικής Hanjin Shipping Co για προστασία από τους πιστωτές της.

Η εταιρεία που βρίσκεται μεταξύ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners), καθώς κατέχει, σύμφωνα με την Alphaliner, την έβδομη θέση στη σχετική κατάταξη με μερίδιο αγοράς 2,9% και διαθέτει 132 containerships, εκ των οποίων 59 ιδιόκτητα, απέτυχε να πείσει τους πιστωτές της με το σχέδιο εθελοντικής αναδιάρθρωσης του χρέους της που κατέθεσε και υποχρεώθηκε, χθες, να ζητήσει την προστασία των δικαστηρίων.

Η είδηση προκάλεσε εκνευρισμό μεταξύ των ανεξάρτητων εφοπλιστών που έχουν ναυλώσει containerships στη Hanjin Shipping, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται και οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες Danaos Corporation και Navios Maritime Partners.

Συνολικά υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 20 πλοιοκτήτες με πάνω από 50 πλοία έχουν «έκθεση» στη Hanjin.

Η Hanjin Shipping ανακοίνωσε τον προηγούμενο Μάιο την πρόθεσή της να αναδιαρθρώσει το χρέος σε εθελοντική βάση σε συνεργασία με τους πιστωτές της. Στο πλαίσιο αυτό ξεκίνησε συζητήσεις και με τους πλοιοκτήτες, πλοία των οποίων απασχολεί με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα.

Η Danaos από την πλευρά της έκανε γνωστή στις αρχές Αυγούστου κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της για το πρώτο εξάμηνο την πρόθεση της Hanjin Shipping και τόνισε τότε ότι οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη, και δεν ήταν σε θέση να αναφερθεί σε χρονοδιάγραμμα επίτευξης συμφωνίας ή στο περιεχόμενό της.

Η Danaos έχει εμπειρία χειρισμού ανάλογων καταστάσεων καθώς λίγες ημέρες πριν συμφώνησε με την άλλη μεγάλη κορεατική ναυτιλιακή εταιρεία, τη Hyundai Merchant Marine (HMM), η οποία βρίσκεται στη 14η θέση της σχετικής κατάταξης με μερίδιο αγοράς 2,1%, ένα νέο πλαίσιο ναύλωσης των πλοίων της. Ειδικότερα, η Danaos θα λαμβάνει ναύλους μειωμένους κατά 20% για τα επόμενα 3,5 χρόνια και σε αντάλλαγμα θα καρπωθεί 39 εκατ. Δολ. Σε γραμμάτια που λήγουν το 2024 και 4,6 εκατ. Μετοχές της HMM οι οποίες θα είναι ελεύθερες προς διαπραγμάτευση στο χρηματιστήριο της Κορέας. Μετά την παρέλευση των 3,5 ετών οι ναύλοι θα αποκατασταθούν.

Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Danaos, ήταν διατεθειμένες να στηρίξουν τη Hanjin, όπως και ξένοι πιστωτές. Τελικά η εταιρεία «πέφτει», όπως αναφέρει ο διεθνής Τύπος, θύμα ενδοκορεατικών διαφορών.

Οι τριγμοί είναι έντονοι και στη «συμμαχία» της CKYHE στην οποία η Hanjin συμμετέχει μαζί με τις Cosco,K Line,Yang Ming, και Evergreen.

H τελευταία ανακοίνωσε ότι δεν θα χρησιμοποιεί τα πλοία της Hanjin για να μην αντιμετωπίσουν προβλήματα οι πελάτες της.

Ναυτεμπορική

Επιστροφή στην κορυφή


 Απάντηση Απάντηση
Τα Greeklish απαγορεύονται και τα μηνύματα διαγράφονται αμέσως και χωρίς προειδοποίηση (βλέπε Σωστά ελληνικά ή διαγραφή)

Γρήγορη Απάντηση
Όνομα:

Μήνυμα:
Κωδικός Ασφαλείας:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Φόρτωση νέου Κώδικα
Παρακαλώ εισάγετε τον Κωδικό Ασφαλείας που φαίνεται παραπάνω σαν γραφικό.
Θα πρέπει να ενεργοποιήσετε τα Cookies στον browser.