Συχνές ερωτήσεις Συχνές ερωτήσεις       Εγγραφή Εγγραφή   Σύνδεση Σύνδεση

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ)

Το κανάλι του ελληνικού στρατού στο Google+  Facebook  Twitter  Youtube 
 Απάντηση Απάντηση Σελ.  123>
Συγγραφέας
  Θέμα  Αναζήτηση Θέμα Αναζήτηση  Επιλογές θέματος Επιλογές θέματος
TOPOL-M Δες τη Λίστα
Υποστράτηγος
Υποστράτηγος


Μέλος από: 26/Ιουνίου/2009
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 2070
  Παράθεση TOPOL-M Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Θέμα: Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ)
    Αποστολή: 18/Μαρτίου/2010 ώρα 15:38

Γερμανικός εκβιασμός για τα υποβρύχια: "Μετρητά ή σπάμε την συμφωνία"!

Μετρητά εδώ και τώρα» (!) θέλουν οι Γερμανοί της TKMS τα 345 από τα συνολικά 520 εκατ. Ευρώ που τους «οφείλονται» από τη ναυπήγηση των τεσσάρων υποβρυχίων Type 214 και το πρόγραμμα-απάτη - όπως αποδεικνύεται - του εκσυγχρονισμού των υποβρυχίων 209/1200,Neptune II, με αποτέλεσμα να έχει προκληθεί «έμφραγμα» στο οριστικό κλείσιμο της συμφωνίας. Κυριολεκτικά «στο λαιμό» πατάνε αυτή την στιγμή το ελληνικό δημόσιο απειλώντας να τινάξουν στον αέρα την διαπραγμάτευση.

Το απόγευμα θα έχουμε έκτακτη σύσκεψη των υπουργών Οικονομίας, Γιώργου Παπακωνσταντίνου και Εθνικής ’μυνας Ευάγγελου Βενιζέλου με εκπροσώπους της TKMS σε μία προσπάθεια να βρεθεί λύση στο νέο εκβιασμό των Γερμανών.

Σε συνέντευξη τύπου που έδωσε για το θέμα ο υπουργός Εθνικής ’μυνας Ευάγγελος Βενιζέλος, λίγο πριν την συνεδρίαση της Υποεπιτροπής της Βουλής που θα δώσει την έγκρισή της στην συμφωνία, είπε ότι έχει προτείνει στην γερμανική πλευρά αποπληρωμή με κατ΄έτος καταβολή 200 εκατ. Ευρώ κάτι που οι Γερμανοί δεν το δέχονται.

H TKMS ζητά τα 220 εκατ. Ευρώ που οφείλονται στην HDW (την θυγατρική της), ένα ποσό 25 εκατ. Ευρώ που είναι οφειλόμενο από τον ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ, συν 100 εκατ. Ευρώ από τα ENAE. Συνολικά αυτή την στιγμή - και ενώ έχουν καταβληθεί 2.032 εκατ. Ευρώ από το ελληνικό δημόσιο και δεν έχει παραληφθεί ούτε τιμόνι υποβρυχίου - "οφείλονται" και από τα δύο προγράμματα 520 εκατ. Ευρώ στην TKMS και τα ΕΝΑΕ. Για τα 220 δικαιούχος είναι η θυγατρική της HDW και τα υπόλοιπα 300 είναι των ΕΝΑΕ.

Σε λίγο θα ακολουθήσει ενημέρωση από το defencenet.gr για όλο το περιεχόμενο της συνέντευξης του Ε. Βενιζέλου, όπου εκτός των άλλων αποκαλύφθηκε ότι ο μεν ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, το πρωτότυπο σκάφος της κλάσης 214, κόστισε 423,5 εκατ. Ευρώ αρχική τιμή (463,25 εκατ. Με την προσαρμογή) στο ελληνικό δημόσιο, ο δε εκσυγχρονισμός του παλαιού 209/1200 ΩΚΕΑΝΟΣ κόστισε…390 εκατ. Ευρώ! Και αυτοί που υπέγραψαν την Neptune II βάσει της οποίας εκσυγχρονίστηκες ο ΩΚΕΑΝΟΣ, κυκλοφορούν ελεύθεροι…

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Λεφτά δεν μας δίνουν, μας λένε απατεώνες ενώ είχαν siemens, μας χρωστάνε 70δις € από τον πόλεμο, απαιτούν να πάρουμε τα πανάκριβα και προβληματικά όπλα τους, απαιτούν τοκογλυφικά επιτόκια, μας πουλάνε τα προϊόντα τους διαλύοντας τα δικά μας και μας απειλούν οτι θα μας βγάλουν απ το euro.
Μήπως θέλουν κλωτσιές;



Επεξεργάστηκε από yandr - 21/Μαρτίου/2010 ώρα 04:03
Επιστροφή στην κορυφή
dimitris mak Δες τη Λίστα
Ταξίαρχος
Ταξίαρχος
Avatar
Ανεπιθύμητο μέλος

Μέλος από: 21/Αυγούστου/2009
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 1592
  Παράθεση dimitris mak Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 07/Απριλίου/2010 ώρα 04:58
Οποιος και να τα πηρε... Εγω ενα ξερω οτι δεν τους πληρωνουν... Τους εργατες!
Επιστροφή στην κορυφή
Su-35 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός


Μέλος από: 26/Απριλίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3654
  Παράθεση Su-35 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 07/Απριλίου/2010 ώρα 16:17
Μια χαρα πληρωνονται. Απλα καθυστερησε το δωρο του πασχα.
Επιστροφή στην κορυφή
TOPOL-M Δες τη Λίστα
Υποστράτηγος
Υποστράτηγος


Μέλος από: 26/Ιουνίου/2009
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 2070
  Παράθεση TOPOL-M Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 12/Οκτωβρίου/2010 ώρα 16:09

Απίστευτες εξελίξεις στην υπόθεση των ΕΝΑΕ και των υποβρυχίων Τype 214 φαίνεται ότι σημειώνονται με την πλευρά του Ισκαντάρ Σάφα να δηλώνει ότι χαλάει η συμφωνία λόγω καθυστέρησης στην παραλαβή των πιστοποιητικών που σβήνουν το πρόστιμο των 230 εκατ. Ευρώ της Ε. Ε.(συν τους τόκους, φυσικά) αλλά και άλλων θεμάτων και την ελληνική πλευρά δια πηγής προσκείμενης στον υπουργό Εθνικής ’μυνας Εγάγγελο Βενιζέλο να δηλώνει οργισμένη ότι «Η συμφωνία ισχύει, είναι νόμος του κράτους και όλοι πρέπει να την σεβαστούν».

Μέσα σε όλα αυτά η πλευρά του Ι. Σάφα και της TKMS προχωρούν στην αναβολή της παραλαβής του S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, ως ένα μέσο Πίεσης της ελληνικής πλευράς, για να κάνει και τα "στραβά μάτια" το ΣΔΟΕ σε κάποια θέματα, όπως θα δούμε εν συνεχεία.

Defencenet

...
Επιστροφή στην κορυφή
Digenis Δες τη Λίστα
Επιλοχίας
Επιλοχίας


Μέλος από: 05/Οκτωβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 120
  Παράθεση Digenis Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 12/Οκτωβρίου/2010 ώρα 17:13
Αυτα συμβαινουν οταν εισαι αδυναμος, και δεν προστατευεις τα συμφεροντα τις ελλαδας
Επιστροφή στην κορυφή
Alex*** Δες τη Λίστα
Αρχιλοχίας
Αρχιλοχίας
Avatar

Μέλος από: 08/Οκτωβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 135
  Παράθεση Alex*** Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 14/Οκτωβρίου/2010 ώρα 02:03
Ωραίοι οι ’ραβες.
Ζητούν στην πράξη πλήρη φορολογική και ποινική απαλλαγή για να μπουν ως άρχοντες στα ΕΝΑΕ.
Θέλουν, εκτός από τον γνωστό μηδενισμό του προστίμου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, απαλλαγή από εκκρεμή φορολογικά ζητήματα και παραίτηση του ελληνικού δημοσίου απ' ότι προκύψει από ενδεχόμενη εισαγγελική έρευνα.
Επίσης ζητούν, κάτι που εγώ τουλάχιστον το ακούω πρώτη φορά, να τους παραχωρηθεί δωρεάν (στη νέα εταιρεία δηλ.) η έκταση των ναυπηγίων την οποία είχε παραχωρήσει ο Νιάρχος στο δημόσιο τη δεκαετία του 50. Δηλ. Αν σε 10 χρόνια, πες, σηκωθούν και φύγουν θα τους ανήκει και η έκταση;
Ρε τι ακούμε.
Πάντως εμένα εξαρχής δεν μου άρεσε το όλο σκηνικό. Υπήρχε περίπτωση, να έρθει ιδιωτική εταιρεία, και να ρίξει τα ωραία λεφτουδάκια της, χωρίς να έχει εξασφαλίσει, ότι δεν θα πληρώσει όλα τα κερατιάτικα που έχουν συσσωρευτεί σ' αυτά τα έρμα τα ΕΝΑΕ;


Επιστροφή στην κορυφή
Digenis Δες τη Λίστα
Επιλοχίας
Επιλοχίας


Μέλος από: 05/Οκτωβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 120
  Παράθεση Digenis Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 14/Οκτωβρίου/2010 ώρα 02:21
Ε ποια με αυτα τα ΕΝΑΕ.
Τα υποβρηχια να παρουν

Γιατι δεν τα δινουν στον Ταβουλαρη και προικα αλλες 6 εξτρα φρεμμ+τα 2 214. Κολοτουμπες θα κανει
Επιστροφή στην κορυφή
Alex*** Δες τη Λίστα
Αρχιλοχίας
Αρχιλοχίας
Avatar

Μέλος από: 08/Οκτωβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 135
  Παράθεση Alex*** Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 14/Οκτωβρίου/2010 ώρα 13:33
Δυστυχώς δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Υπάρχουν 1300 εργαζόμενοι στα ΕΝΑΕ (οι οποίοι είναι 3 μήνες απλήρωτοι) και η εξασφάλιση των θέσεων εργασίας τους, υπάρχει το πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (που κανείς επενδυτής δεν το αναλαμβάνει) και υπάρχει και το θέμα των υποβρυχίων το οποίο καλώς ή κακώς έχει συνδεθεί με τα Ναυπηγεία.
Μήπως έπρεπε να δουν το θέμα της συγχώνευσης όλου του ναυπηγοεπισκευαστικού έργου στην Ελλάδα, εφόσον οι δουλείες δεν φτάνουν για όλους και να μοιραστεί η πίτα σε Σκαραμαγκά - Ελευσίνα - Νεώριο;
Πολύ δύσκολα θέματα παιδιά και πολύ αμφιβάλω αν μπορούν να τα τα χειριστούν σωστά οι δικοί μας, κάτω και απ' το βάρος της οικονομικής κρίσης.

Επί του πιεστηρίου: Το υπουργείο ανακοίνωσε πως δεν παίζει με τίποτα φορολογική - ποινική αμνηστία και παραχώρηση δημοσίων εκτάσεων και αιγιαλού
Ίδωμεν
Επιστροφή στην κορυφή
Digenis Δες τη Λίστα
Επιλοχίας
Επιλοχίας


Μέλος από: 05/Οκτωβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 120
  Παράθεση Digenis Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 14/Οκτωβρίου/2010 ώρα 13:37
Ασε ας πανε στο διαολ... Οι αραβες.
Να αφησουν μεσα τους Γερμανους με 20% και ας τα παρη ο Ταβουλαρης και γερη προικα.

Ξερεις τη σημενει αυτο ε! Μεγαλο πολεμικο ναυτικο για να συντηρηθουν τα ναυπηγια, μεχρι να αρχισουν να πουλαν υπηρεσιες και στην Εμπορικη ΝΑυτιλια
...
Επιστροφή στην κορυφή
Alex*** Δες τη Λίστα
Αρχιλοχίας
Αρχιλοχίας
Avatar

Μέλος από: 08/Οκτωβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 135
  Παράθεση Alex*** Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 14/Οκτωβρίου/2010 ώρα 13:54
Μόνο που οι Γερμανοί θέλουν να φύγουν.
Γι' αυτό και ξεκίνησε και το όλο νταβαντούρι με τους ’ραβες.
Το χοντρό θέμα είναι ότι οι ’ραβες δεν θέλουν να αναλάβουν τις φορολογικές επιβαρύνσεις της προηγούμενης χρήσης οι οποίες βέβαια είναι υποχρέωση των Γερμανών.
Οι Γερμανοί απ' την μεριά τους, έχοντας στα χέρια τους τον άσσο που λέγεται "υποβρύχια", προσπαθούν να γλιτώσουν τις δικές τους υποχρεώσεις και μας πιέζουν να τις χαρίσουμε στους ’ραβες, ώστε να πουν το τελικό ναι και να ξεφορτωθούν κι αυτοί και το κράτος τα Ναυπηγεία.
Επιστροφή στην κορυφή
Digenis Δες τη Λίστα
Επιλοχίας
Επιλοχίας


Μέλος από: 05/Οκτωβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 120
  Παράθεση Digenis Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 14/Οκτωβρίου/2010 ώρα 14:06
Με 20% οπως και τωρα δεν νομιζω οτι θα εχουν κανα ιδιαιτερο προβλημα.

Να τα δωσουν στον Ταβουλαρη, με γερη προικα, να τα τακτοποιησουν, και να τα μετατρεψουν ως κομματι της πολεμικης εκτος την εμπορικης βιομηχανιας της χωρας.
Επιστροφή στην κορυφή
TOPOL-M Δες τη Λίστα
Υποστράτηγος
Υποστράτηγος


Μέλος από: 26/Ιουνίου/2009
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 2070
  Παράθεση TOPOL-M Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 14/Οκτωβρίου/2010 ώρα 14:09
Αρχικά αποστάλθηκε από Alex***

Μόνο που οι Γερμανοί θέλουν να φύγουν.
Γι' αυτό και ξεκίνησε και το όλο νταβαντούρι με τους ’ραβες.
Το χοντρό θέμα είναι ότι οι ’ραβες δεν θέλουν να αναλάβουν τις φορολογικές επιβαρύνσεις της προηγούμενης χρήσης οι οποίες βέβαια είναι υποχρέωση των Γερμανών.
Οι Γερμανοί απ' την μεριά τους, έχοντας στα χέρια τους τον άσσο που λέγεται "υποβρύχια", προσπαθούν να γλιτώσουν τις δικές τους υποχρεώσεις και μας πιέζουν να τις χαρίσουμε στους ’ραβες, ώστε να πουν το τελικό ναι και να ξεφορτωθούν κι αυτοί και το κράτος τα Ναυπηγεία.
Μην παραμυθιάζεστε.
Οι Γερμανοί είναι λαμόγια ΔΕΝ ηθελαν να φύγουν.
Αν ήθελαν να φύγουν δεν θα κράταγαν το 25%.
Ξυπνάτε.
Ηθελαν να αποφύγουν τις ρήτρες και τα πρόστιμα.
Ετσι σχεδίασαν υποτιθέμενη πώληση σε άλλη συνδεδεμένη με την THYSSEN εταιρεία δηλ την ADM.
Τώρα με την σειρά της η ADM -ως συγγεινονούντα δοχεία με την Thyssen-θέλει να στείλει τα ΕΝΑΕ σε Off shore... (υποπτευόμαστε όλοι γιατί)
Αυτά είναι στρατηγικά λαμόγια και όχι επενδυτές σοβαροί
Η μόνη και η καλύτερη λύση για τα ΕΝΑΕ ήταν η πώληση στν Ταβουλάρη (και τους Γάλλους) και συγχώνευσή τους με Ελευσίνα και Νεώριον ώστε να Αποκτήσουμε έναν μεγάλο και ισχυρό ναυπηγικό φορέα που θα ανταγωνίζεται τους ξένους.
...
Επιστροφή στην κορυφή
Digenis Δες τη Λίστα
Επιλοχίας
Επιλοχίας


Μέλος από: 05/Οκτωβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 120
  Παράθεση Digenis Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 14/Οκτωβρίου/2010 ώρα 14:12
Σωστοςςςς αλλα αυτο θελει χρημα απο εμας που δεν εχουμε
...
Επιστροφή στην κορυφή
Alex*** Δες τη Λίστα
Αρχιλοχίας
Αρχιλοχίας
Avatar

Μέλος από: 08/Οκτωβρίου/2010
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 135
  Παράθεση Alex*** Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 17/Οκτωβρίου/2010 ώρα 13:41
Αυτά τα εικονικά τιμολόγια για συντήρηση πλοίων σε χώρες που δεν έχουν θάλασσα, όπως η Βολιβία, είναι όλα τα λεφτά (μιλώ για τον έλεγχο του ΣΔΟΕ στα ΕΝΑΕ)
Για να πω πάντως την αμαρτία μου τέτοιου είδους λαμογιές μου μυρίζουν ελληνικό εγκέφαλο (δεν βγάζω τους Γερμανούς απ' τις ευθύνες τους, αλλά όλο και κάποιος Έλληνας θα τους έβαλε την ιδέα, δεν μπορεί)
Επιστροφή στην κορυφή
Nassos Δες τη Λίστα
Γενικός Επιθεωρητής Στρατού
Γενικός Επιθεωρητής Στρατού


Μέλος από: 12/Νοεμβρίου/2005
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 9746
  Παράθεση Nassos Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 17/Οκτωβρίου/2010 ώρα 14:25
Η Βολιβία έχει ναυτική δύναμη 5,000 ατόμων και επιχειρεί στον Αμαζόνιο.

Bolivian Naval Force

’λλο άν κάποιοι κάνουν τις λαμογιές για να έχουν φοροαπαλλαγές και άλλα τινά.
Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10036
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 03/Δεκεμβρίου/2010 ώρα 12:04
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαγορεύει πλέον τις ναυπηγήσεις και επισκευές συμβατικών («μη πολεμικών») πλοίων στο Ναυπηγείο Σκαραμαγκά Μετά από μακρά διαμάχη για παράνομες επιδοτήσεις 539 εκατ. Ευρώ, που έπρεπε να επιστραφούν εντόκως από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (Ελληνικά Ναυπηγεία- ΕΝΑΕ) στο Ελληνικό Δημόσιο, η Κομισιόν συμφώνησε «για να μην κινδυνεύσουν οι στρατιωτικές δραστηριότητες της ΕΝΑΕ» να παραιτηθεί από τη διεκδίκηση επιστροφής του προστίμου υπό τους εξής όρους:

α) Να μην ασκήσει η ΕΝΑΕ καμία «μη στρατιωτική» δραστηριότητα στα επόμενα 15 χρόνια, δηλαδή να κατασκευάζει και να επισκευάζει μόνον πολεμικά πλοία.

β) Να εγκαταλείψει τις εγκαταστάσεις που της έχουν παραχωρηθεί και δεν είναι αναγκαίες για τις στρατιωτικές της δραστηριότητες.

γ) Να πουλήσει τα περιουσιακά στοιχεία που δεν σχετίζονται με ναυπηγήσεις πολεμικών πλοίων. Το ποσόν που θα εισπράξει ο Σκαραμαγκάς θα κατευθυνθεί αποκλειστικά στην επιστροφή ασυμβίβαστων ενισχύσεων.

δ) Ελλάδα και ΕΝΑΕ να εγκαταλείψουν σειρά εγγυήσεων τις οποίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε κρίνει ασυμβίβαστες με απόφαση του 2008.

ε) Η Ελλάδα να υποβάλλει κάθε χρόνο έκθεση ότι τηρείται η συμφωνία.

ΤΟ ΒΗΜΑ
Αναρωτιέμαι τι κύκλο εργασιών είχε ο Σκαραμαγκάς για 'πολιτικές' δραστηριότητες...

Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10036
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 06/Απριλίου/2012 ώρα 11:52
Τέλος για τα ναυπηγεία (σιγά - σιγά).

Πέρα από το γεγονός ότι είναι αδύνατον να λειτουργήσουν ναυπηγεία στη σημερινή Ελλάδα (κόστος, οργάνωση, τεχνογνωσία, απεργίες κλπ) αυτό ο Ισκαντάρ Σαφά πρέπει να είναι μεγάλο λαμόγιο. Αποκλείεται να μην τα ήξερε όλα αυτά.

Εκ περιτροπής εργασία με μία ημέρα δουλειά την εβδομάδα, δηλαδή τέσσερα μεροκάματα συνολικά τον μήνα, ανακοίνωσε στους εργαζομένους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά ο λιβανικής καταγωγής πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των Ναυπηγείων κατόπιν εντολής του «μεγάλου αφεντικού», του Γαλλολιβανέζου Ισκαντάρ Σαφά. Η διοίκηση των Ναυπηγείων δεν άφησε και πολλά περιθώρια διαπραγμάτευσης με τους εργαζομένους, αφήνοντας να εννοηθεί ότι στην καλύτερη περίπτωση θα μπορούσε να δεχθεί δύο ημέρες εργασία την εβδομάδα. Οι εργαζόμενοι πραγματοποιούν σήμερα στάσεις εργασίας και πορεία διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας.

Η χρονική συγκυρία που επέλεξε η ιδιοκτήτρια εταιρεία των Ναυπηγείων AbuDhabi Mar δεν είναι βέβαια τυχαία. Εκτιμάται ότι παραμονές της προεκλογικής περιόδου οι ιδιοκτήτες του Σκαραμαγκά θέλουν να πιέσουν την ελληνική κυβέρνηση να ενδώσει στις οικονομικές τους απαιτήσεις που ανέρχονται περίπου σε 140 εκατ. Ευρώ και έχουν σχέση με την κατασκευή στα Ναυπηγεία δύο νέων υποβρυχίων.

Από την πλευρά του υπουργείου Εθνικής Αμυνας έχει διαμηνυθεί στους ιδιοκτήτες του Σκαραμαγκά, την ΑbuDhabi Mar και την Thyssen Μarine Group, ότι για να προχωρήσει στις επόμενες εκταμιεύσεις πρέπει να «δει έργο». Φυσικά οι πιέσεις του Ισκαντάρ Σαφά κινούνται και προς την κατεύθυνση της ανάθεσης νέων παραγγελιών. Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούνται ως όμηροι προκειμένου να λυθούν οι διαφορές μεταξύ των δύο πλευρών, κυβέρνησης και Ναυπηγείων.

Επισημαίνεται ότι η εταιρεία του Ισκαντάρ Σαφά που ελέγχει τα Ναυπηγεία έχει επανειλημμένα διαμηνύσει προς την κυβέρνηση ότι με τα σημερινά δεδομένα δεν θα μπορέσει να συντηρεί για πολύ καιρό ακόμη τους 1.200 εργαζομένους στα Ναυπηγεία. Γι' αυτό άλλωστε πιέζει την ελληνική κυβέρνηση να ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να άρει την απαγόρευση που έχει επιβάλει στον Σκαραμαγκά να επισκευάζει και να κατασκευάζει εμπορικά πλοία, καθώς και πολεμικά πλοία τρίτων χωρών.

Είναι αλήθεια ότι μόνον με παραγγελίες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού τα Ναυπηγεία δεν μπορούν να επιβιώσουν όπως είναι σήμερα, κάτι που το παραδέχονται και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, οι οποίοι επανειλημμένα έχουν ζητήσει τη δημιουργία ενιαίου ναυπηγικού φορέα που θα αποτελείται από τον Σκαραμαγκά, τα Ναυπηγεία Ελευσίνας και το Νεώριον Σύρου.

Προς το παρόν, πάντως, ο καθ' ύλην αρμόδιος επίτροπος Ανταγωνιστικότητας Χοακίν Αλμούνια δεν φαίνεται να συγκινείται και επιμένει στην κοινοτική απόφαση να κατασκευάζουν και να επισκευάζουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πλοία του Εμπορικού Ναυτικού, αλλά και πολεμικά πλοία εκτός Ελλάδος.

Πάντως, πριν από έναν μήνα ο ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Ισκαντάρ Σαφά συναντήθηκε με στελέχη του συνδικάτου Τρίαινα και τους είπε ότι μπορεί να φέρει άμεσα στα Ναυπηγεία πέντε-έξι καλές παραγγελίες από τρίτες χώρες, αρκεί η ελληνική κυβέρνηση να πετύχει την άρση της κοινοτικής απαγόρευσης κατά των Ναυπηγείων.

πηγή
Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10036
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 06/Σεπτεμβρίου/2012 ώρα 16:36
Πάνε για κλείσιμο. Έτσι και αλλιώς είναι προφανές ότι βαριά βιομηχανία στην Ελλάδα όσο υπάρχει το ΠΑΜΕ δεν πρόκειται να υπάρξει. Όχι ότι φταίει το ΠΑΜΕ για τον Σκαραμαγκά, αλλά και όλα τα άλλα να βάδιζαν σωστά οι ενέργειες αυτών των τύπων θα έκλειναν και την Apple.

Ζημίες ύψους 57 εκατ. Ευρώ σημείωσε το 2011 η εταιρεία «Ελληνικά Ναυπηγεία», η οποία διαχειρίζεται τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Σύμφωνα με τον ισολογισμό της, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 23% σε 26,32 εκατ. Ευρώ, ποσό που είναι πολύ χαμηλότερο από το αντίστοιχο του 2009 (216,55 εκατ. Ευρώ).

Το αποτέλεσμα προ αποσβέσεων, τόκων και φόρων (EBITDA) ήταν ζημία 37,45 εκατ. Ευρώ, ενώ το αποτέλεσμα προ φόρων ήταν ζημία 46,55 εκατ. Ευρώ.

Μετά τον συνυπολογισμό φόρων και τελών, το καθαρό αποτέλεσμα της επιχείρησης ήταν ζημία 57 εκατ. Ευρώ.

Τα ίδια κεφάλαια των «Ελληνικών Ναυπηγείων» είναι αρνητικά κατά 295,62 εκατ. Ευρώ.

Πηγή
Επιστροφή στην κορυφή
 Απάντηση Απάντηση Σελ.  123>