Συχνές ερωτήσεις Συχνές ερωτήσεις       Εγγραφή Εγγραφή   Σύνδεση Σύνδεση

Εκσυγχρονισμός μαχητικών αεροσκαφών

Το κανάλι του ελληνικού στρατού στο Google+  Facebook  Twitter  Youtube 
 Απάντηση Απάντηση Σελ.  123 9>
Ερώτηση: Με ποια επιλογή συμφωνείτε και γιατί;
Ψήφος Επιλογή Ψηφοφορίας Ψήφοι Στατιστικά Ψηφοφορίας
140 [65.12%]
34 [15.81%]
20 [9.30%]
9 [4.19%]
3 [1.40%]
9 [4.19%]

Συγγραφέας
  Θέμα  Αναζήτηση Θέμα Αναζήτηση  Επιλογές θέματος Επιλογές θέματος
purs67 Δες τη Λίστα
Δεκανέας - Έφεδρος
Δεκανέας - Έφεδρος


Μέλος από: 26/Μαΐου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 9
  Παράθεση purs67 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Θέμα: Εκσυγχρονισμός μαχητικών αεροσκαφών
    Αποστολή: 26/Μαΐου/2008 ώρα 04:54
Πιστευω πως ειναι μια πολυ καλη κινηση για να παραμεινουν τα αεροσκαφοι αξιομαχα τουλαχιστον για μια 15ετια ακομα...
οσο για τα 20 mirage 2000 πιστευω πως πρεπει να εκσυγχρονιστουν σε mirage 2005 μκ2 οπως και τα 10 πρωτα κομματια στην εαβ
ωστε να μπορουν να αξιοποιουν τους πυραυλους scalp fg φυσικα μετα την ενσωματωση του λογισμικου σεκ52
Επιστροφή στην κορυφή
Dionisos91 Δες τη Λίστα
Λοχίας - Έφεδρος
Λοχίας - Έφεδρος


Μέλος από: 02/Ιουνίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 21
  Παράθεση Dionisos91 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 05/Ιουνίου/2008 ώρα 15:12
Τα F16 Block 30 θα μπορούσε η Ελλάδα να τα τροποποιήσει σε RF16 αντικαθιστώντας τα RF4.
Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Online
Μηνύματα: 10026
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 05/Οκτωβρίου/2008 ώρα 17:28
Από την πάντα αποκαλυπτική στήλη του Κ. Συμεωνίδη στην "Eλληνική ’μυνα &Aσφάλεια" διαβάζουμε ότι η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας αποφάσισε (επιτέλους) την συγκρότηση ελληνικού ακροβατικού σμήνους με 10 αεροσκάφη F-16 Block30, γεγονός που βγάζει μια άλλη ενδιαφέρουσα είδηση, τη μη αναβάθμιση των αεροσκαφών του τύπου στο επίπεδο -Block52+ (υπενθυμίζεται ότι η ΠΑ διαθέτει αυτή τη στιγμή 32 τέτοια αεροσκάφη).

Το ακροβατικό σμήνος, σίγουρα άξιος συνεχιστής της "Eλληνικής Φλόγας", θα δημιουργηθεί στα πρότυπα των φημισμένων αμερικανικών "Τhunderbirds", γι΄αυτό το λόγο κλιμάκιο αξιωματικών της ΠΑ θα μεταβεί το επόμενο διάστημα στην αεροπορική βάση Νέλλις της Νεβάδα, όπου και η έδρα τους.


Strategy - Geopolitics

Οφείλω να ομολογήσω ότι η διάθεση 10 μαχητικών αεροσκαφών για την δημιουργία ακροβατικού σμήνους ακούγεται υπερβολική. Ιδιαίτερα σε μία φάση που η χώρα χρησιμοποιεί τα αεροσκάφη αυτά στην πρώτη γραμμή άμυνας.

Το κόστος διατήρησής του θα είναι τεράστιο, ενώ υπάρχουν πολύ πιο κατάλληλα αεροσκάφη για τέτοιου τύπου διαφημιστικές προβολές της χώρας.

Θα με ενδιέφερε ιδιαίτερα η άποψή σας για το θέμα, αλλά και για τον μη εκσυγχρονισμό των Block 30.
Επιστροφή στην κορυφή
Guests Δες τη Λίστα
Πολίτης
Πολίτης
  Παράθεση Guests Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 06/Οκτωβρίου/2008 ώρα 00:30

Οχι εκσυγχρονισμό. Οχι ακροβατικο σμήνος

Επιστροφή στην κορυφή
eagle1 Δες τη Λίστα
Λοχίας - Έφεδρος
Λοχίας - Έφεδρος


Μέλος από: 27/Νοεμβρίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 75
  Παράθεση eagle1 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 27/Νοεμβρίου/2008 ώρα 06:16

Καταρχήν Θα ήθελα να χαιρετίσω για πρώτη φορά την παρέα σας και χαιρομαι που αποτελώ μέλος της.

Είναι πραγματικά μεγάλο θέμα αυτό του εκσυγχρονισμού ή όχι των block30 τα οποία είναι πλέον 17+ ετών στην πλειοψηφία τους και πραγματικά στο όριο για ένα Mid-life update τους.
Ο Εκσυγχρονισμός τους ή όχι θα πρέπει να συνδυαστεί με ένα σοβαρό επιτέλους πρόγραμμα προμήθειας ΝΜΑ το οποίο ανάλογα το μέγεθός του θα αναδείξει το εάν υπάρχει πραγματική ανάγκη.
Όσον αφορά το ακροβατικό σμήνος διατηρώ τις επιφυλάξεις μου, όσον αφορά το κόστος καθώς και την επιλογή του τύπου.
Τα Τ-6 αποτελούν πιο λογική επιλογή, αφού τα πανέμορφα και ταυτόχρονα ευέλικτα F-5Α δεν ίπτανται στον Ελληνικό ουρανό πλέον...
Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Online
Μηνύματα: 10026
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 27/Νοεμβρίου/2008 ώρα 12:05
Αρχικά αποστάλθηκε από eagle1

Όσον αφορά το ακροβατικό σμήνος διατηρώ τις επιφυλάξεις μου, όσον αφορά το κόστος καθώς και την επιλογή του τύπου.
Τα Τ-6 αποτελούν πιο λογική επιλογή, αφού τα πανέμορφα και ταυτόχρονα ευέλικτα F-5Α δεν ίπτανται στον Ελληνικό ουρανό πλέον...


Ως προς αυτό (F-16 για αεροπορικές επιδείξεις) δεν τίθεται θέμα πλέον.

Κάποιος τρελός το κυκλοφόρησε και έχει απορριφθεί εδώ και αρκετό καιρό.

Ως προς τον εκσυγχρονισμό των F-16 Block 30, οι μόνοι που θα μπορούσαν να απαντήσουν με σοβαρότητα είναι οι τεχνικοί των αεροσκαφών που γνωρίζουν την καταπόνησή τους.

Το θέμα είναι ότι αν δεν εκσυγχρονιστούν, θα πρέπει να αντικατασταθούν και το κόστος είναι πολύ μεγάλο.
Επιστροφή στην κορυφή
Su-35 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός


Μέλος από: 26/Απριλίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3654
  Παράθεση Su-35 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 26/Σεπτεμβρίου/2009 ώρα 04:36
Απόφαση ΑΑΣ — όλα τα F-16 σε Block 52+ Advanced, όλα τα Mirage 2000 σε -5 Mk2

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «ΕΑ&Α», σε συνεδρίαση προ δεκαπενθημέρου το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα την αναβάθμιση του συνόλου των 129 F-16C/D παλαιότερων εκδόσεων στο επίπεδο Block 52+ Advanced του προγράμματος Στρατιωτικής Πώλησης Εξωτερικού (FMS) Peace Xenia IV, καθώς και των 20 Mirage 2000EGM/BGM σε -5 Mk2.

Όλες οι εργασίες για τα F-16 περιλαμβανόμενων των πτητικών δοκιμών θα πραγματοποιηθούν στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία. Κατά ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, το κόστος υπολογίζεται σε $1,2 δισ.(€820 εκατ.) για τα F-16 και σε €550-600 εκατ. Για τα Mirage 2000.
Στην περίπτωση των 58 F-16 Block 52+,39 F-16 Block 50 και 32 F-16 Block 30, η απόφαση αναφέρεται κατά πάσα πιθανότητα στην αναβάθμιση στο πλησιέστερο τεχνικά εφικτό επίπεδο με τα 30 F-16 Block 52+ Advanced. Η απόφαση του ΑΑΣ αποτελεί την επίσημη εισήγηση της Πολεμικής Αεροπορίας προς την κυβέρνηση, η οποία θα προκύψει από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου.

Επιστροφή στην κορυφή
thrakiotis Δες τη Λίστα
Αντισυνταγματάρχης
Αντισυνταγματάρχης


Μέλος από: 22/Μαρτίου/2009
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 966
  Παράθεση thrakiotis Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 26/Σεπτεμβρίου/2009 ώρα 04:50
Αναβαθμιση και των 2 σιγουρα...
Επιστροφή στην κορυφή
Su-35 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός


Μέλος από: 26/Απριλίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3654
  Παράθεση Su-35 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 26/Σεπτεμβρίου/2009 ώρα 04:56
Συμφωνώ με τα 58 F-16 Block 52+ και 39 F-16 Block 50.
Πέρα από την αναβαθμισμένη επιχειρησιακή ικανότητα θα υπάρξει και ομοιοποίηση του στόλου.
Αυτό θα έχει οφέλη στην συντήρηση, εκπαίδευση, κτλ.
Δεν είμαι σίγουρος για τα 32 F-16 Block 30 και 20 Mirage 2000EGM/BGM, διότι έχουν υπερβεί τον μέσο όρο επιχειρησιακής ζωής και το κόστος είναι μεγάλο.
Ουσιαστικά δεν θα υπάρξει απόσβεση.
Θα προτιμούσα τα διαθέσιμα κονδύλια της αναβάθμισης (των 32 F-16 Block 30 και 20 Mirage 2000EGM/BGM) να προστεθούν στα προυπολογισμένα () του Ν. Μ. Α.
Επιστροφή στην κορυφή
Guests Δες τη Λίστα
Πολίτης
Πολίτης
  Παράθεση Guests Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 26/Σεπτεμβρίου/2009 ώρα 14:08
Στην γενικη ιδεα συμφωνω με τον σου για το κοστος των 30ριων και EGM οπως και πολλοι ερασιτεχνες αναλυτες, ομως αφου η αεροπορια θελει το συνολο να αναβαθμιστει... Ξερει καλυτερα και τις αναγκες και τις απειλες και τους πολιτικους πλεον...
Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Online
Μηνύματα: 10026
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 26/Σεπτεμβρίου/2009 ώρα 15:09
Μπορεί να πω και βλακεία, αλλά έχω την εντίπωση ότι τα Mirage 2000-5 δεν μπορούν να φέρουν exocet.

Εάν ισχύει αυτό, προφανώς η αναβάθμισή τους δεν είναι συμφέρουσα γιατί χάνετε αυτή η δυνατότητα.

Πάντως όλο το πρόγραμμα μου φαίνεται ευχολόγιο, παρά την αντίστοιχη απόφαση της Τουρκίας. Και εκσυγχρονισμός και νέο μαχητικό και οικονομική κρίση; Χλωμό ...
Επιστροφή στην κορυφή
Guests Δες τη Λίστα
Πολίτης
Πολίτης
  Παράθεση Guests Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 26/Σεπτεμβρίου/2009 ώρα 17:46
Οχι ειναι σωστο, τα -5 δεν ειναι πιστοποιημενα για exoset, οι γαλλοι ζητησαν ακομα περισοτερα χρηματα για την πιστοποιηση τους, η ιδεα για μια "ναυτικη" μοιρα μιραζ (τα μη αναβαθμισμενα) πηγαζει απο αυτο, καλα τα μιραζ και το οπλοστασιο τους αλλα μας ρουφαν το αιμα οι φραγκοι... Ισως οικονομικα να μην αξιζει... Το συμβουλιο της αεροποριας εκανε την εισηγηση (οχι το κυσεα) για την επομενη κυβερνηση (ευχολογιο σε μεγαλο βαθμο).
Επιστροφή στην κορυφή
ratatoulis Δες τη Λίστα
Αντισυνταγματάρχης
Αντισυνταγματάρχης

Διαγραμμένο μέλος

Μέλος από: 16/Απριλίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 935
  Παράθεση ratatoulis Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 26/Σεπτεμβρίου/2009 ώρα 17:52
Εγώ πιστεύω ότι στο πρόγραμμα αναβάθμισης πρέπει να μπούν τα block 30/40/52+ γιατί όσο να είναι αποτελούν την ραχοκοκαλιά τις πολεμικής αεροπορίας, το θεωρώ πιο σωστή κίνηση γιατί η ελλάδα αδυνατεί να απόκτηση βραχυπρόθεσμα νέα μαχητικά και ας έχουμε λάβει το πράσινο φως από την γερμανία για τα eurofigther, συμβουλή μου θα πρέπει να ξεκινήσει σε ομογενοποίηση του στόλου. Πρέπει άμεσα όλα να μπούν στην κατηγορια τον advanced αναγκαία συστήματα,1) σύστημα ζεύξης δεδομένων 2) αυξημένη υπολογιστική ισχύ για τον υπολογιστή αποστολής MMC 3) προβολή έγχρωμου κινουμενου χαρτί σε οθόνη cmfd για ναυτιλία 4) πλήρως εγκατεστημένο λειτουργικό jhmcs. Έχει και αλλα αλλα δεν έχω χρόνο για ανάλυση.
Επιστροφή στην κορυφή
ratatoulis Δες τη Λίστα
Αντισυνταγματάρχης
Αντισυνταγματάρχης

Διαγραμμένο μέλος

Μέλος από: 16/Απριλίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 935
  Παράθεση ratatoulis Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 26/Σεπτεμβρίου/2009 ώρα 17:55
Και σίγουρα ψηφίζω Aναβάθμιση μόνο όλων των F-16.
Επιστροφή στην κορυφή
Guests Δες τη Λίστα
Πολίτης
Πολίτης
  Παράθεση Guests Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 26/Σεπτεμβρίου/2009 ώρα 18:07
Ηταν παραλογισμος που το 2000 αντι να αναβαθμισουμε το συνολο των μιραζ και σαν αντισταθμιστικα να παρουμε 5-6 μεταχειρισμενα για αναπληρωση των απωλειων, προτιμησαμε να αναβαθμισουμε Καποια και να παρουμε Καινουργια και να μας μεινουν Τα υπολοιπα... Απλα δεν βλεπω την λογικη... Περα του οτι κρατησαμε την γραμμη παραγωγης ζωντανη (και την Προβλεπομενη μιζα)
Επιστροφή στην κορυφή
Su-35 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός


Μέλος από: 26/Απριλίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3654
  Παράθεση Su-35 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 26/Σεπτεμβρίου/2009 ώρα 23:23
Αρχικά αποστάλθηκε από αιας

Ομως αφου η αεροπορια θελει το συνολο να αναβαθμιστει... Ξερει καλυτερα και τις αναγκες και τις απειλες
Ρε οι Γάλλοι θέλουν 28 εκ, το κομμάτι... !
Είναι και 20 χρονών τα σαράβαλα, η πιστοποίηση των exocet μας φταίει;
Ωσπου να το πάρουν απόφαση και ώσπου να τελειώσει η αναβάθμιση θα εχουν φτάσει 25 χρονών πλέον!
Πεταμένα λεφτά...
Αρχικά αποστάλθηκε από αιας

και τους πολιτικους πλεον...
Επιστροφή στην κορυφή
Guests Δες τη Λίστα
Πολίτης
Πολίτης
  Παράθεση Guests Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 27/Σεπτεμβρίου/2009 ώρα 20:01

28 εκ. Το κοματι αλλα αν τα -5 πλησιαζουν σε εφαρμογη τα ραφαλ η αεροπορια εχει 2 μοιρες με το Στρατηγικο γαλλικο οπλοστασιο (σκαλπ, εξοσετ κ. Τ. Λ.) ετοιμες φθηνοτερα απο οτι να αγοραζε ραφαλ (χωρις κερματα, αυτοσχεδιαζουμε) ... Διαβαζω και για δομικη αναβαθμιση οποτε δεν ξερω Πως επηρεαζουν Τα 20 χρονια, μπορεις να βρει καποιος κατι σχετικο;

Επιστροφή στην κορυφή
Su-35 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός


Μέλος από: 26/Απριλίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3654
  Παράθεση Su-35 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 27/Σεπτεμβρίου/2009 ώρα 21:07
Επισήμως, δόθηκε στην Π. Α. Η πληροφορία ότι τα Mirage 2000-5 δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τους ΑΜ-39 και τους Super-530D και κανείς δε βρέθηκε να ρωτήσει το γιατί, από τη στιγμή που αυτό θα αχρήστευε τα γαλλικά αποθέματα, καθώς και αυτά των Η. Α. Ε.-στους δεύτερους.

Προκειμένου λοιπόν να μη συμβεί αυτό, η Π. Α. Αποφάσισε (μετά από αντίστοιχες προτάσεις και επιχειρήματα) ότι καλύτερη ιδέα θα ήταν η διατήρηση μίας Μοίρας στην παλιότερη, τρέχουσα μορφή,(Mirage-2000EGM), ώστε να αξιοποιεί τα δύο αυτά πανάκριβα βλήματα, και η απόκτηση μίας δεύτερης μοίρας, με αναβάθμιση μερικών αεροσκαφών σε Mirage 2000-5 και αγορά μερικών νέων.

Οποιαδήποτε αξιοπρεπής χώρα, αντιμέτωπη με ένα τέτοιο θέμα, θα απαιτούσε στα πλαίσια της αγοράς των νέων αεροσκαφών την επιστροφή των χρημάτων για τα βλήματα, το γνωστό refund, μία αντίστοιχη πρόταση με τις αποσύρσεις παλαιών αυτοκινήτων ή τις αλλαγές επίπλων. Τότε, προκειμένου να το αποφύγουν, οι εμπλεκόμενες γαλλικές εταιρείες θα αποκάλυπταν αυτό που πολύ αργότερα, μετά την επιλογή του Mirage 2000-5 από την Π. Α. βγήκε στις σελίδες του αμυντικού τύπου από δημοσιογράφο που είχε μεταβεί στη Γαλλία: Ότι το Mirage 2000-5 είναι συμβατό και μπορεί να βάλλει τα βλήματα Super 530D, φυσικά με υποβάθμιση των επιδόσεων του στην αερομαχία (εν συγκρίσει με τη χρήση MICA), όμως όχι και με υποβάθμιση των επιδόσεων του βλήματος σε σχέση με εκτόξευση από παλαιότερο Mirage-2000.

Λίγο πρωτύτερα, είχε ανασκευαστεί η άλλη ψευδολογία: Σε αναλυτική παρουσίαση του Mirage 2000-5 σε μηνιαίο αμυντικό περιοδικό αναγκαστικά αποκαλύφθηκε αυτό που είχε αποκρυφτεί από την Π. Α. Και το Υ. ΕΘ. Α.(ή έστω έτσι διατείνονταν οι δύο αυτοί οργανισμοί). Το Mirage 2000-5 μπορούσε να βάλλει τον ΑΜ-39 και μάλιστα να εκτοξεύσει ταυτόχρονα δυο βλήματα κατά δύο διαφορετικών στόχων, χάρη στις αυξημένες δυνατότητες του ραντάρ του, αλλά και ολόκληρου του συστήματος αποστολής. Τα σημερινά Mirage-2000EGM μπορούν να εκτοξεύσουν ταυτόχρονα δύο βλήματα κατά του αυτού στόχου ή διαδοχικά τα δύο βλήματα κατά διαφορετικών στόχων, οπότε η διαδικασία της σκόπευσης πρέπει να επαναληφθεί από την αρχή για το δεύτερο.

Προς τι λοιπόν αναρωτιέται κανείς όλη αυτή η περίεργη ιστορία, όπου υποστηρικτές του αεροσκάφους το παρουσιάζουν λιγότερο ικανό από όσο είναι; Οι απαντήσεις δεν είναι λίγες, ούτε είναι όλες απλές.

Η πρώτη απάντηση είναι απλή. Η κατασκευάστρια του αεροσκάφους διαμήνυσε στην ελληνική πλευρά την προθυμία της να καταστήσει τα ελληνικά Mirage 2000-5 συμβατά με το ΑΜ-39 με κόστος μόλις μεγαλύτερο των 20 εκατ.$. Το αεροσκάφος λοιπόν μπορεί να κάνει ανεξάρτητη διπλή βολή ΑΜ-39, αλλά για να το κάνει δεν αρκεί… να αγοραστεί αυτό και το βλήμα. Χρειάζεται η καταβολή αυτού του ποσού, περίπου 0,9 εκατ.$ ανά αεροσκάφος, προκειμένου να επιτευχθεί. Αφού τα δύο αεροσκάφη είναι αεροδυναμικώς ίδια, γίνεται σαφές ότι αυτό το ευκαταφρόνητο ποσό θα εισπραχθεί από τους Γάλλους…. Για μερικές γραμμές κώδικα στο σύστημα μάχης του αεροσκάφους. Εδώ να θυμίσουμε ότι και το ήδη υπάρχον Mirage-2000 της Π. Α. Εθεωρείτο εξαρχής, λόγω του ραντάρ RDM, συμβατό με ΑΜ-39 και υπήρχαν διαφημιστικές φωτογραφίες της Dassault με Mirage-2000 οπλισμένα με δύο βλήματα του τύπου. Όταν όμως αποκτήθηκαν τα βλήματα, πέρασαν μερικά χρόνια μέχρι να τοποθετηθούν στα αεροσκάφη. Αναρωτιόμαστε αν είναι γαλλική πρακτική προς την Π. Α. Να πωλούνται σε υψηλότατες τιμές αεροσκάφη ικανά για μεταφορά έξυπνων όπλων (κατά πολύ ακριβότερων από τα αντίστοιχα του ανταγωνισμού), να πωλούνται μετά αυτά τα όπλα, αλλά… μετά από πολύ καιρό να πωλείται, ακόμη ακριβότερα, η διασύνδεση των αεροσκαφών με τα όπλα τους. Με τέτοια εμπειρία, η Π. Α. Δεν ήταν περίεργο που μέχρι το άτυπο αμερικανικό εμπάργκο του 1998 δεν ήθελε ούτε να ακούσει για τα Mirage 2000-5 και μερικοί κύκλοι της δε θα έβλεπαν με άσχημο μάτι την απόσυρση του αεροσκάφους (ιδίως μετά από τραγικό δυστύχημα της εποχής, όπου ενοχοποιήθηκε σφάλμα εξοπλισμού). Όσον αφορά δε τα Magic-2 που ευσχήμως ...
Επιστροφή στην κορυφή
 Απάντηση Απάντηση Σελ.  123 9>