Συχνές ερωτήσεις Συχνές ερωτήσεις       Εγγραφή Εγγραφή   Σύνδεση Σύνδεση

FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης

Το κανάλι του ελληνικού στρατού στο Google+  Facebook  Twitter  Youtube 
 Απάντηση Απάντηση Σελ.  123 4>
Συγγραφέας
  Θέμα  Αναζήτηση Θέμα Αναζήτηση  Επιλογές θέματος Επιλογές θέματος
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10056
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Θέμα: FIR Αθηνών και περιοχή Έρευνας και Διάσωσης
    Αποστολή: 04/Νοεμβρίου/2004 ώρα 17:22

’λλη μία τεράστια επιτυχία της ελληνικής διπλωματίας, που με δύο κινήσεις ΜΑΤ παρέδωσε το FIR Αθηνών και τις περιοχές Search and Rescue στην γειτονική χώρα.

Για του λόγου το αληθές, παρακαλώ ανατρέξτε στα δύο άρθρα:

Ελευθεροτυπία (αντιπολίτευση) - http://www.enet.gr/online/online_text; dt=02/11/2004&c=110&id=21255572

Καθημερινή (συμπολίτευση) - http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_politics_440501_03/11/2004_122050

Αντιγράφω τα σημεία ενδιαφέροντος

"Στη γενική συνέλευση του ICAO, στο τέλος Σεπτεμβρίου στον Καναδά, η πολυπληθέστατη ελληνική αντιπροσωπεία, συμφώνησε να διαγραφεί από το Παράρτημα 12 του Οργανισμού, που αναφέρεται στην έρευνα και διάσωση, ο όρος «boundaries», δηλαδή «όρια» της περιοχής έρευνας και διάσωσης, καθώς επίσης και ο όρος «Ορια του FIR». Αποδέχθηκε δηλαδή η Ελλάδα τη διαγραφή του όρου που ισχύει από το 1952 και καθόριζε ότι τα όρια του FIR Αθηνών είναι τα όρια, εντός των οποίων η Ελλάδα είναι υπεύθυνη να εκτελεί έρευνα και διάσωση και εναέρια κυκλοφορία!

Σύμφωνα με τον ισχύοντα πλέον κανονισμό «... Ο εναέριος χώρος για τις υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας πάνω από εδάφη κρατών ή πάνω από ανοιχτές θάλασσες, θα οριοθετούνται στη βάση των τεχνικών και επιχειρησιακών προϋποθέσεων, με σκοπό να διασφαλιστεί η μέγιστη αποδοτικότητα και οικονομία και για τους παρέχοντες τις υπηρεσίες αλλά και για τους χρήστες»... "

και παρακάτω...

"Λίγο νωρίτερα, τον Απρίλιο του 2004 το Γιουροκοντρόλ συνέταξε εγχειρίδιο για τις πτήσεις των κατασκοπευτικών αεροπλάνων, χωρίς πιλότο (UVAS).

Η ελληνική αντιπροσωπεία συμφώνησε να γραφεί στο εγχειρίδιο ότι όχι μόνον τα αεροσκάφη UVAS, αλλά και τα μαχητικά αεροσκάφη εξαιρούνται των κανόνων του ICAO. Με άλλα λόγια, δεν έχουν υποχρέωση να καταθέτουν σχέδια πτήσεων και τα τουρκικά μαχητικά, αλλά να πετάνε με δική τους ευθύνη (due regard), με ό, τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια και την άμυνα της χώρας! "

Τα σχόλιά σας παρακαλώ...

Επιστροφή στην κορυφή
sniperfg Δες τη Λίστα
Δεκανέας - Έφεδρος
Δεκανέας - Έφεδρος


Μέλος από: 14/Σεπτεμβρίου/2004
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3
  Παράθεση sniperfg Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 25/Νοεμβρίου/2004 ώρα 07:17
nomizo oti ginete ayto pu kero perimename siga siga.ade na dosume k to miso aigaio k na mas mini mono i misi athina,i deilia sinexizetai.opos k i politiki tou malista kurie...
Επιστροφή στην κορυφή
Aor7 Δες τη Λίστα
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός


Μέλος από: 28/Αυγούστου/2006
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 193
  Παράθεση Aor7 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 12/Νοεμβρίου/2006 ώρα 01:00
’δεια από την Τουρκία χρειάζεται πλέον η ΠΑ για να πετάξει από την Κρήτη στη Λάρισα;

Δήλωση Buyukanit:

Yesterday Greece celebrated its Air Forces Day.The commander called me and said 'We're holding celebrations,let's suspend military flights over the Aegean for today.' I accepted,but one of their planes in Crete had to fly to Larissa on the very same day,and they asked us whether their passage over the Aegean airspace would cause a problem.We greenlighted the passage for the first time in history.As soldiers we can't resolve all problems alone,but we keep up our good will.


Πηγή: thenewanatolian.com
Επιστροφή στην κορυφή
fantasma Δες τη Λίστα
Λοχίας - Έφεδρος
Λοχίας - Έφεδρος


Μέλος από: 07/Σεπτεμβρίου/2006
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 27
  Παράθεση fantasma Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 22/Νοεμβρίου/2006 ώρα 15:54
Από απαντησή μου για το ίδιο θέμα σε άλλο φόρουμ...
Σύμφωνα με την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία δεν επρόκειτο για μια πτήση από Κρήτη προς Λάρισσα που "δόθηκε για πρώτη φορά στην ιστορία από την Τουρκία το πράσινο φως" σύμφωνα με τον Μπουγιούκανιτ αλλά για δύο σχηματισμούς στρατιωτικών αεροσκαφών από Λάρισσα προς Ανατολικό Αιγαίο και από Κρήτη προς Δωδεκάνησα.Κοινή συνισταμένη και των δύο πτήσεων είναι ότι πέρασαν ανατολικά του 25ου μεσημβρινού που όλοι γνωρίζουμε ότι αποτελεί πάγια επιδίωξη και στόχο της Τουρκίας να ελέγχει το χώρο του Αιγαίου ανατολικά του 25ου που συμπτωματικά διαιρεί και το Αιγαίο στη μέση. Γιατί και άλλες πτήσεις έγιναν δυτικά του 25ου όπως λέει το δημοσίευμα και καμιά άδεια δεν ζητήθηκε. Τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα από ότι νομίζουμε και αυτή είναι μόνο η αρχή.

http://www.army.gr/n/g/publications/deltia%5Ftypou/20061119/14.jpg
Επιστροφή στην κορυφή
hermes Δες τη Λίστα
Υπολοχαγός
Υπολοχαγός
Avatar

Μέλος από: 10/Σεπτεμβρίου/2006
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 385
  Παράθεση hermes Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 22/Νοεμβρίου/2006 ώρα 22:27

Το επόμενο βήμα θα είναι να παραδώσουμε και τα νησιά που διεκδικούν.

Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10056
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 03/Μαρτίου/2008 ώρα 17:49
Μια πραγματική μάχη με ένοπλα στελέχη της τουρκικής ακτοφυλακής έδωσαν την Παρασκευή το απόγευμα ανοιχτά του Σιγρίου στελέχη του Λιμενικού Σώματος διεκδικώντας για μία ακόμα φορά το δικαίωμα της Ελλάδας στην έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο.

Η ένταση ξεκίνησε με αφορμή τη διάσωση δύο φορτηγών σκαφών που είχαν συγκρουστεί λίγες ώρες πριν και των πληρωμάτων τους. Τελικά και ύστερα από πολύωρες αποκρούσεις ακόμα και μέσα στα ελληνικά χωρικά ύδατα, οι ακταιωροί του τουρκικής ακτοφυλακής αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν.

Ελευθεροτυπία
Επιστροφή στην κορυφή
Prince_23 Δες τη Λίστα
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός


Μέλος από: 08/Απριλίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 163
  Παράθεση Prince_23 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 08/Απριλίου/2008 ώρα 21:24
To θέμα είναι οτι η Ελλάδα έχει καταλήξει να γίνεται σάκος του μποξ απο τις διάφορες μεγάλες δυνάμεις με αποτέλεσμα να μην έχουμε κανένα πραγματικό φίλο μόνο συμφέρον και εχθρούς. Δεν μπορούμε να καταφέρουμε μια ενιαία και σταθερή πολιτική γραμμή με σκοπό το κοινό συμφέρον της χώρας και την πραγματική τοποθέτησή της στη θέση που της αξίζει. Με την συμπεριφορά του οτι με όλους λέμε ναι και περιμένουμε κάποιον άλλον να βγάλει το φίδι απο την τρύπα(και δεν γίνεται ποτέ) καταλήγουμε ζητιάνοι της κάθε χώρας για κάποια συμφωνία για να φάνε κάποιοι με χρυσά κουτάλια. Και εμείς οι οποίοι πιστεύουμε πως οι προγόνοι μας δεν πέθαναν τσάμπα , για να μπορούνε οι κάποιοι καλοθελητές να βολεύονται με τις καταστάσεις , να ντρεπόμαστε που ζούμε αυτήν την κατάσταση αλλά ποιος θα ξεκινήσει να αλλάξει τα πράγματα; Δεν υπάρχουν πλέον ηγέτες...
Επιστροφή στην κορυφή
Prince_23 Δες τη Λίστα
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός


Μέλος από: 08/Απριλίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 163
  Παράθεση Prince_23 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 18/Απριλίου/2008 ώρα 00:20
Α ρε Ελλάδα αθάνατη. Έχεις πάψει να βγάζεις ηγέτες. Βγάζεις μωρά με μεγάλη γλώσσα και μικρή καρδιά! Παιδιά που μεγαλώνουν με το όνειρο πως κάποιος άλλος θα σε κάνει ξανά μεγάλη. Όλοι σας ηγέτες στα εύκολα και στα δύσκολα βάζετε την ουρά κάτω απ'τα σκέλια! Κρίμα για την Ελλάδα των ηρώων και των πολεμιστών. Καλώς ήρθατε στην Ελλάδα της παχυσαρκίας, του βολέματος και της γραφειοκρατίας! Να δω πότε θα ξυπνήσουμε απο αυτόν τον εφιάλτη της κακομοιριάς! Πότε...
Επιστροφή στην κορυφή
crusader Δες τη Λίστα
Επιλοχίας
Επιλοχίας


Μέλος από: 28/Φεβρουαρίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 103
  Παράθεση crusader Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 14/Μαΐου/2008 ώρα 13:44
Ετσι ακριβως ειναι οπως τα λες φιλε μου... Τωρα για ποτε ειναι μεγλη υποθεση !
Επιστροφή στην κορυφή
Alexandros1274 Δες τη Λίστα
Υποδεκανέας
Υποδεκανέας


Μέλος από: 29/Απριλίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 6
  Παράθεση Alexandros1274 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 16/Μαΐου/2008 ώρα 04:18

παλι καλα που υπαρχουν ανθρωποι και βλεπουνε τις βλακειες μας, εδω πριν απο 1-2 χρόνια ο Καραμανλής δεν εδωσε αδεια στους τουρκους να κανουνε ασκησεις καταληψης νήσου ή στην λεσβο ή στην μυτιληνη. το τουρκικο ναυτικο και η αεροπορια ειχαν κυκλωσει το νησί για ενα μηνα απορο πως μερικοι δεν σχολιασαν ή καυτιριασαν το θεμα!!! δειτε οτι αθτο που λεω ειναι αληθεια!!!

Επιστροφή στην κορυφή
Alexandros1274 Δες τη Λίστα
Υποδεκανέας
Υποδεκανέας


Μέλος από: 29/Απριλίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 6
  Παράθεση Alexandros1274 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 16/Μαΐου/2008 ώρα 04:20
εδω παραδωσαμε νησι σαν συμπληρωση του προηγουμενου μνμ τος
Επιστροφή στην κορυφή
ΝΕΟΣ Δες τη Λίστα
Πολίτης
Πολίτης
  Παράθεση ΝΕΟΣ Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 17/Μαΐου/2008 ώρα 18:10
πιστευω οτι αυτο το προβλημα της συνεχης υποχωρητικοτητας των εκαστοτε κυβερνησεων πηγαζει απο δυο παραγοντες.
1ον: ειναι κοινα αποδεκτο οτι οι αμερικανοι ειναι πισω απο καθε κρισιμο σημειο μεταξυ Ελλαδος και Τουρκιας. συνεπως ο καθε πρωθυπουργος και

πολιτικος δεν μπορει να αντιταχθει στις αποφασεις που περνονται γιατι οι αμερικανοι εχουν τη δυνατοτητα να βγαλουν ολα τα << απλυτα>> των

πολιτικων στη << φορα>> με τα αντιστοιχα αρνητικα αποτελεσματα που θα'χει αυτο.
2ον: για να λαμβανεται υποψιν η θεση μιας χωρας σε καποιο ζητημα θα πρεπει να εχει οικονομικη δυναμη. η Ελλαδα μονο απο την αξιοποιηση του

τουρισμου(γιατι συνδυαζει καλο κλημα, πολλα ιστορικα μνημεια και μερη για διαφορετικα γουστα, οπως θαλασσα-βουνα-νησια) θα μπορουσε να ταν μια

αξιοσεβαστη χωρα για τις μεγαλες δυναμεις. αρα δεν θα ειχαμε τοσες πολλες υποχωρησεις.
Επιστροφή στην κορυφή
mikeGR Δες τη Λίστα
Λοχίας - Έφεδρος
Λοχίας - Έφεδρος


Μέλος από: 08/Αυγούστου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 21
  Παράθεση mikeGR Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 08/Αυγούστου/2008 ώρα 18:59

ΚΑΛΑ ΟΤΑΝ ΣΚΑΣΟΥΝ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ Φ-16 ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΗΙΝΑ ΤΟΤΕ ΤΗΑ ΚΣΙΠΝΙΣΟΥΜΕ. ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ; ΑΙΣΧΟΣ. ΜΙΑ ΖΩΙ ΚΟΤΕΣ, ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ ΧΑΜΕΝΟΙ, ΓΙΑΤΙ ΔΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΑ ΓΙΡΙΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΑ ΠΟΥΜΕ... ΛΑΤΗΟΣ ΤΑΚΤΙΚΙ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΤΑΔΕ ΓΕΓΟΝΟΣ ΔΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΙΠΟΧΩΡΙΣΕΙ(ΚΑΝΕΙ ΤΙΣ ΚΟΤΕΣ)... ΑΛΛΑ ΤΗΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ. ΚΑΙ ΟΠΟΥ ΝΑ¨ΝΑΙ ΚΟΝΤΟΖΙΓΩΝΟΥΝ...

Επιστροφή στην κορυφή
Filippos Δες τη Λίστα
Ανθυπολοχαγός - Έφεδρος
Ανθυπολοχαγός - Έφεδρος


Μέλος από: 27/Ιανουαρίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 274
  Παράθεση Filippos Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 09/Αυγούστου/2008 ώρα 01:22
Αρχικά αποστάλθηκε από mikeGR

ΚΑΛΑ ΟΤΑΝ ΣΚΑΣΟΥΝ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ Φ-16 ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΤΗΙΝΑ ΤΟΤΕ ΤΗΑ ΚΣΙΠΝΙΣΟΥΜΕ. ΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ; ΑΙΣΧΟΣ. ΜΙΑ ΖΩΙ ΚΟΤΕΣ, ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ ΧΑΜΕΝΟΙ, ΓΙΑΤΙ ΔΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΑ ΓΙΡΙΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΑ ΠΟΥΜΕ... ΛΑΤΗΟΣ ΤΑΚΤΙΚΙ ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΤΟ ΤΑΔΕ ΓΕΓΟΝΟΣ ΔΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΙΠΟΧΩΡΙΣΕΙ(ΚΑΝΕΙ ΤΙΣ ΚΟΤΕΣ)... ΑΛΛΑ ΤΗΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ. ΚΑΙ ΟΠΟΥ ΝΑ¨ΝΑΙ ΚΟΝΤΟΖΙΓΩΝΟΥΝ...

τωρα φιλε περιμενεις απαντηση; γιατι αν ναι, θα σου πω ενα σχολιο μονο. Θα μπορουσες, αντι να μιλας οπως κανουν τα παιδια(που λενε να φτιαξουν νοσοκομεια και ενα σωρο αλλα, αλλα δεν ξερουν το πως να τα κανουν, με ποιο τροπο), θα ηθελα να μας πεις τι προτεινεις. Πιστευεις οτι η λυση ειναι οι Αμερικανοι;
Επιστροφή στην κορυφή
mikeGR Δες τη Λίστα
Λοχίας - Έφεδρος
Λοχίας - Έφεδρος


Μέλος από: 08/Αυγούστου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 21
  Παράθεση mikeGR Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 09/Αυγούστου/2008 ώρα 05:32

φυσικα ΚΑΙ ΟΧΙ. ΤΟ ΤΙ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΔΝ ΤΗΑ ΤΟ ΠΩ ΓΙΑΤΙ ΤΗΑ ΜΕ ΠΟΥΝ ΑΚΡΑΙΟ ΑΛΛΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΣΟΥΜΕ ΜΕ ΣΤΑΥΡΩΜΕΝΑ ΧΕΡΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΠΑΛΙ Μ... Α ΕΙΝΑΙ. ΑΚΟΥΩ ΓΝΩΜΕΣ...

Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10056
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 20/Ιανουαρίου/2009 ώρα 12:50
Σε μονομερή τροποποίηση-διόρθωση, για εσωτερική χρήση σε πρώτη φάση, των ανατολικών ορίων του FIR Αθηνών σχεδιάζει να προχωρήσει η κυβέρνηση, συμπαρασύροντας έτσι κατ' ανάγκην και τη χάραξη θαλάσσιων συνόρων Ελλάδας-Τουρκίας (εκεί όπου δεν είναι χαραγμένα), έτσι ώστε τα σύνορα και τα «νέα» όρια του FIR να συμπίπτουν.
...

Τουρκική εμμονή

Η Τουρκία δεν έδωσε ποτέ συντεταγμένες των συνόρων της και του FIR στο Αιγαίο (δηλαδή 6ν. μ. από τις δυτικές τουρκικές ακτές). Και τούτο γιατί η Τουρκία εμμένει στην επέκταση της κυριαρχίας και των αρμοδιοτήτων της για θαλάσσια έρευνα και διάσωση στη μέση του Αιγαίου. Για το λόγο αυτό άλλωστε έχει εκδώσει το 1999 τη διεθνή notam 240 με την οποία χαρακτηρίζει πλασματικό και χωρίς νομική βάση το FIR Αθηνών, καθώς και το νόμο 24611 του 2001, ορίζοντας μονομερώς ως τουρκική περιοχή θαλάσσιας έρευνας και διάσωσης το μισό Αιγαίο από τον 25ο μεσημβρινό και ανατολικό (σ. σ.: με αποτέλεσμα και τα πρόσφατα επεισόδια στο Φαρμακονήσι).

«Νέος χάρτης»

Ομως και το 2004 η ελληνική κυβέρνηση αποδέχθηκε την κατάργηση των ανατολικών ορίων του FIR Αθηνών ώστε να μην υπάρχει σύγχυση με τα σύνορα, αφήνοντας έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο επέκτασης των θαλάσσιων συνόρων της Τουρκίας προς τα δυτικά.

Τον Οκτώβριο του 2008, η ελληνική κυβέρνηση, σύμφωνα με το σχετικό πρακτικό της σύσκεψης όλων των συναρμόδιων φορέων στο υπουργείο Εξωτερικών, έκρινε «απαραίτητη» την παραγωγή ενός «εκσυγχρονισμένου χάρτη αποτύπωσης του FIR Αθηνών τόσο σε έντυπη όσο και σε ηλεκτρονική μορφή... και συνακόλουθα της ελληνικής περιοχής αρμοδιότητας για έρευνα και διάσωση κατά τον καλύτερο επιστημονικό τρόπο...», ενώ «... ο εν λόγω χάρτης άπαξ και παραχθεί θα είναι κατ' αρχάς εθνικής εσωτερικής χρήσης από τις αρμόδιες ελληνικές υπηρεσίες...» και η σκοπιμότητα διεθνούς προβολής και χρήσης του «θα εξεταστεί στη συνέχεια».

Οπως είναι γνωστό, το 1952, ο ICAO (Διεθνής Οργανισμός Αεροναυτιλίας) ως αποκλειστικά αρμόδιος φορέας καθόρισε τα ανατολικά όρια του FIR Αθηνών από τη συντεταγμένη 4045Ν-2110Ε (δηλαδή το σημείο των χερσαίων ελληνοτουρκικών συνόρων στον Εβρο), ακολουθώντας τη γραμμή των βορειοδυτικών συνόρων της Τουρκίας, με επόμενη συντεταγμένη αυτήν του Καστελόριζου,3333Ν-3000Ε, μέχρι το πολυμερές σημείο συνάντησης των FIR Αθηνών-Λευκωσίας και Αγκυρας στην Αν. Μεσόγειο.

Δεν αναγνωρίζεται

Η πολυτεθλασμένη αυτή γραμμή του FIR Αθηνών αναγνωρίζεται και ακολουθείται ανελλιπώς από το 1952 και καμιά τροποποίηση δεν μπορεί να επέλθει σ' αυτήν χωρίς τη σχετική απόφαση του ICAO και τη σύμφωνη γνώμη της Τουρκίας φυσικά. Επομένως καμιά αναπαραγωγή-διόρθωση της γραμμής του FIR Αθηνών, έστω και «για εσωτερική χρήση», δεν μπορεί να αναγνωριστεί και πολύ περισσότερο να χρησιμοποιηθεί ούτε από την Ελλάδα ούτε από κανέναν άλλο.

Σύμφωνα όμως με το ίδιο έγγραφο του ΥΠΕΞ και με ομόφωνη απόφαση όλων των πολιτικο-στρατιωτικών φορέων» «σκόπιμο ωστόσο θα ήταν, ως κατευθυντήρια γραμμή να ληφθεί η γραμμή ICAO 1952 διορθωμένη στα σημεία όπου υπάρχουν ελληνοτουρκικά σύνορα [είτε συμφωνημένα (Εβρος και Δωδεκάνησα) είτε βάσει της αρχής της μέσης γραμμής (απόσταση έναντι των ακτών μέχρι 12 ν. μ.)] ώστε αυτή (η γραμμή) να συμπίπτει με τα σύνορα αυτά...».

Με άλλα λόγια, το ΥΠΕΞ επιχειρεί αναδιάταξη-διόρθωση του FIR Αθηνών, που συνεπάγεται και ταυτόχρονη τροποποίηση των δυτικών συνόρων της Τουρκίας διότι τα όρια του FIR Αθηνών ακολουθούν ανελλιπώς τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας.

Αυτή η «διορθωμένη γραμμή» του FIR Αθηνών θα συμπίπτει (όπου δεν υπάρχουν χαραγμένα Ε/Τ σύνορα) με τη γραμμή συνόρων, με βάση την αρχή της μέσης γραμμής, δηλαδή απόσταση από τις ακτές μέχρι 12 ν. μ. Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα έχει επιλέξει να χαράξει θαλάσσια σύνορα με την Τουρκία, σύμφωνα με τη μέθοδο της μέσης γραμμής μέχρι 12 ν. μ. έναντι των ακτών.

Διεθνή στην Τουρκία

Είναι άγνωστο πού, πότε και πώς ποια ελληνική κυβέρνηση επέλεξε ...
Επιστροφή στην κορυφή
andybgr Δες τη Λίστα
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός
Δόκιμος Έφεδρος Αξιωματικός


Μέλος από: 12/Ιανουαρίου/2009
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 167
  Παράθεση andybgr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 20/Ιανουαρίου/2009 ώρα 13:01
Διορθόστε με αν κάνω λάθος, απλά θέλω να πω τι βλέπω με το παραπάνω,
Η τουρκία δεν είχε ποτέ χαράξει όρια στο αιγαίο. γιαυτό και το αλλώνιζε. δεν θέλω να κρίνω ότι τους Παραχωρίσαμε θαλάσσιο και εναέριο χώρο. αλλά Με αυτήν την κίνηση Αναγκάζει την τουρκία να Συμβιβαστεί με αυτά και να τα αποκαλέσει τα 'νομιμα θαλάσσια σύνορα της' ... ετσι θα είναι πάντα αδικαιολόγητη και παράνομη, ακόμη και απο τη μεριά της, αν ξαναμπεί στο αιγαίο...
Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10056
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 21/Ιανουαρίου/2009 ώρα 17:35
Δεν υπάρχει θέμα αλλαγής του FIR Αθηνών διαβεβαιώνει το υπουργείο Εξωτερικών. Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Γ. Κουμουτσάκος, χαρακτήρισε τις σχετικές εκτιμήσεις και τους ισχυρισμούς «απολύτως αβάσιμους», τονίζοντας ότι «ουδόλως ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα». "Ως προς το έγγραφο - πρακτικό που δημοσιεύτηκε; αφορά σε απεικόνιση του FIR Αθηνών και όχι σε επανακαθορισμό ή τροποποίησή του; .

Η διενέργεια συσκέψεων για την διευκρίνιση αυτών των διαδικαστικών θεμάτων γίνεται γιατί η αποτύπωση με σύγχρονο, ψηφιακό τρόπο συνεπάγεται εξειδικευμένη εργασία από αρμόδιους φορείς και έχει οικονομικό κόστος που θα καλυφθεί από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Στο πρακτικό αναφέρεται ρητά ότι θα ακολουθηθεί η συμφωνηθείσα στο πλαίσιο του ICAO γραμμή και ότι θα ληφθεί ειδική μέριμνα προκειμένου να συμπέσει η ψηφιακή απεικόνιση με τα θαλάσσια ελληνοτουρκικά σύνορα. "Δεν μετακινείται τίποτα", τόνισε ο κ. Κουμουτσάκος.

Τέλος, υπενθύμισε ότι τα όρια του FIR Αθηνών έχουν καθοριστεί με περιφερειακή, άρα με διεθνή συμφωνία, στο πλαίσιο του ICAO (1950-1952-1958) και για οποιαδήποτε μεταβολή τους απαιτείται αντίστοιχη διεθνής συμφωνία».

ΕΘΝΟΣ

Επιστροφή στην κορυφή
 Απάντηση Απάντηση Σελ.  123 4>