Συχνές ερωτήσεις Συχνές ερωτήσεις       Εγγραφή Εγγραφή   Σύνδεση Σύνδεση

Αντικατάσταση P-3B από το ΠΝ

Το κανάλι του ελληνικού στρατού στο Google+  Facebook  Twitter  Youtube 
 Απάντηση Απάντηση Σελ.  123>
Συγγραφέας
  Θέμα  Αναζήτηση Θέμα Αναζήτηση  Επιλογές θέματος Επιλογές θέματος
Nassos Δες τη Λίστα
Γενικός Επιθεωρητής Στρατού
Γενικός Επιθεωρητής Στρατού


Μέλος από: 12/Νοεμβρίου/2005
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10062
  Παράθεση Nassos Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Θέμα: Αντικατάσταση P-3B από το ΠΝ
    Αποστολή: 15/Νοεμβρίου/2005 ώρα 16:19
Σύμφωνα με το περιοδικό "Στρατηγική", τεύχος Νοεμβρίου 2005, το Πολεμικό Ναυτικό, μέτα την απόρριψη αναβάθμισης των Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας P-3B σε P-3C και την απόριψη αγοράς των Ολλανδικών P-3C, σχεδιάζει την αγορά νέων αεροσκαφών. Ήδη στο παρελθόν διερευνούσε επαφές με την Alenia Aeronautica και την Embraer. Να θυμήσουμε πώς η Alenia, μέσω της ATR, πούλησε 10 αεροσκάφη ATR72ASW στην Τουρκία.H Embraer προωθεί το σύστημα P-99, ενώ υπάρχει και η πρόταση της Dassault Aviation με το Atlantique 3.
Επιστροφή στην κορυφή
Nassos Δες τη Λίστα
Γενικός Επιθεωρητής Στρατού
Γενικός Επιθεωρητής Στρατού


Μέλος από: 12/Νοεμβρίου/2005
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10062
  Παράθεση Nassos Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 19/Νοεμβρίου/2005 ώρα 00:34

Μία επίσης ενδιαφέρουσα πρόταση θα ήταν το BAE Systems Nimrod MRA4.

http://www.airforce-technology.com/projects/nimrod/

Επιστροφή στην κορυφή
hermes Δες τη Λίστα
Υπολοχαγός
Υπολοχαγός
Avatar

Μέλος από: 10/Σεπτεμβρίου/2006
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 385
  Παράθεση hermes Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 13/Σεπτεμβρίου/2006 ώρα 01:17
’λλες επιλογές είναι το ATR-72 ASW (σαν αυτά που παρήγγειλε η Τουρκία) το EMB-145/MPAτο C-27Jκαι τέλος μεταχειρισμέναP-3C.
Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10047
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 01/Μαρτίου/2008 ώρα 00:52

Στην πρώτη του επαφή με τους διαπιστευμένους συντάκτες του Υπουργείου Εθνικής ’μυνας εχθές, ο νέος Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Ναυτικού Αντιναύαρχος Γεώργιος Καραμαλίκης, ΠΝ ανήγγειλε πως αρχίσει σύντομα η διαδικασία επικαιροποίησης των εξοπλιστικών προγραμμάτων του Πολεμικού Ναυτικού. Προεξόφλησε μάλιστα ουσιαστικά, πως από πλευράς προτεραιοτήτων θα προταχθεί η προμήθεια νέων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας. Στην προηγούμενη ιεράρχηση προτεραιοτήτων, το συγκεκριμένο πρόγραμμα ερχόταν δεύτερο, αμέσως μετά το πρόγραμμα νέων φρεγατών και όλα δείχνουν ότι η σειρά αυτή πλέον αντιστρέφεται. Ο Α/ΓΕΝ υπογράμμισε την αξία των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας, όχι μόνο για την κάλυψη διεθνών υποχρεώσεων της χώρας, αλλά και, κυρίως, για τις εθνικές ανάγκες.

Σχετικά με την υπόθεση της παραλαβής του υποβρυχίου ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, στην παρούσα φάση δεν αποτελεί αντικείμενο χειρισμών από πλευράς ΓΕΝ, δεδομένου ότι οι διαπραγματεύσεις διεξάγονται από την ΓΔΑΕΕ. Διευκρίνισε ωστόσο ότι η τελική αποδοχή του υποβρυχίου είναι υπόθεση του ΠΝ, αφού θα αποτελέσει έργο επιτροπής αξιωματικών του. Ο Αντιναύαρχος Καραμαλίκης, ΠΝ σημείωσε ότι το νέο υποβρύχιο είναι ένα σύγχρονο οπλικό σύστημα το οποίο το ΠΝ «το χρειαζόταν χθες», αλλά θα παραληφθεί όταν ξεπεραστούν όλα τα προβλήματα.

Αμυντική Γραμμή
Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10047
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 03/Μαρτίου/2008 ώρα 12:32
H αντικατάσταση των παρωχημένων και αναποτελεσματικών P-3B Orion αποτελεί την κορυφαία προτεραιότητα του ΠΝ σύμφωνα με δηλώσεις του νέου Α/ΓΕΝ Γ. Καραμαλίκη. Στο ΕΜΠΑΕ 2006-2011 προβλέπεται η απόκτηση 5 νέων Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ), συνολικού κόστους 250 εκατ. ευρώ, μέχρι το 2015.

Δυνητικές υποψηφιότητες είναι το Ρ-99 ΜΡ/ASW της EMBRAER, μια εξειδικευμένη έκδοση του C-27J και το ΑΤR-72. Σε περίπτωση προβλήματος χρηματοδότησης, δεν αποκλείεται η μεταβίβαση μεταχειρισμένων Ρ-3C και S-3B από τα πλεονάσματα του αμερικανικού Ναυτικού (USN).

Strategy - Geopolitics

Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10047
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 17/Μαρτίου/2008 ώρα 19:33
Η ξαφνική «ανακάλυψη» του ναυτικού ότι υπάρχει επιτακτική ανάγκη να προμηθευτεί αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας προκαλεί έντονο προβληματισμό στο πολιτικό επιτελείο του Πενταγώνου. Το ζήτημα «προέκυψε» τον τελευταίο καιρό, παρ' ότι οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνώριζαν το πρόβλημα, αλλά μάλλον επέλεξαν να εμφανίζουν μια ωραιοποιημένη εικόνα.

*Οπως αναφέρουν οι πληροφορίες από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, ο στόλος των αεροσκαφών «Ρ-3Β Orion» που διαθέτει έχει φτάσει στο όριο των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του και οι διαθεσιμότητες είναι ιδιαίτερα χαμηλές. Το αποδίδουν ότι είναι αεροσκάφη τεχνολογικά ξεπερασμένα, εμφανίζουν συχνά βλάβες και παρουσιάζεται συχνά έλλειψη ανταλλακτικών.

Ελευθεροτυπία
Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10047
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 25/Μαρτίου/2008 ώρα 22:02

Στα μέσα Απριλίου 2008 αναμένεται να επανέλθει σε υπηρεσία το μοναδικό διαθέσιμο αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας Ρ-3Β Orion του Πολεμικού Ναυτικού, μετά την ολοκλήρωση προγραμματισμένης επιθεώρησης διάρκειας ενός μηνός στις εγκαταστάσεις της 112 Πτέρυγας Μάχης στην Ελευσίνα. Ακόμη και τότε όμως στο αεροσκάφος θα απομένουν 200 ώρες πτήσης, επαρκείς για μόλις 20 με 40 επιχειρησιακές εξόδους, προτού απαιτηθεί η υποβολή του σε Προγραμματισμένη Εργοστασιακή Συντήρηση (PDM) από την ΕΑΒ στην Τανάγρα.

Στις εγκαταστάσεις της τελευταίας συνεχίζεται η παραμονή τριών Ρ-3Β, τα οποία έφθασαν εκεί προ τριών ετών, δύο και ενός έτους για την υποβολή σε PDM, αλλά από τότε το Υπουργείο Εθνικής ’μυνας αδυνατεί να διαθέσει την απαιτούμενη χρηματοδότηση για να πληρωθεί η εταιρεία!

...

Αξιωματικοί του ΠΝ και της Πολεμικής Αεροπορίας εκφράζουν την ανησυχία τους για τις συνέπειες της κατάστασης αυτής στα εθνικά συμφέροντα, καθώς τα Ρ-3Β αναλαμβάνουν την επιτήρηση του Αιγαίου στο πλαίσιο της ναυτικής Επιχείρησης Active Endeavour του ΝΑΤΟ κατά της τρομοκρατίας.

Αμυντική Γραμμή

Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10047
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 31/Ιανουαρίου/2009 ώρα 16:41

...

Η ελάχιστη διάρκεια πτήσης σε συγκεκριμένη αποστολή περιπλανήθηκε από τις 6 ώρες της ΜΕΑ-ΠΕ στις 8 και 9 μεταγενέστερων εισηγήσεων, για να καταλήξει στις 7. Η ΜΕΑ-ΠΕ όριζε ελάχιστη ενδεικνυόμενη ταχύτητα πτήσης -ταχύτητα απώλειας στήριξης- όχι μεγαλύτερη των 180 κόμβων, αλλά το όριο κατέβηκε με διαδοχικά στους 170 και 125 κόμβους, για να οριστικοποιηθεί στους 140.

...

Στα δύο τρίτα του αρχικού περικόπηκε ο συντελεστής της συντομότερης δυνατής έναρξης παράδοσης των αεροσκαφών, παρά την επικείμενη αδυναμία κάλυψης των εθνικών και συμμαχικών υποχρεώσεων από το μοναδικό Ρ-3Β σε υπηρεσία, στο οποίο απομένουν μόλις 40 ώρες πτήσης προτού απαιτήσει εργοστασιακή συντήρηση.

Πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως το Τουρκικό Πολεμικό Ναυτικό (TDK) κινείται ήδη στο ΝΑΤΟ για να διεκδικήσει την κάλυψη του κενού, καθώς πρόκειται σύντομα να θέσει σε υπηρεσία 19 σύγχρονα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας.

Σχεδόν στο ένα τρίτο περικόπηκε ο συντελεστής μείωσης της πολυτυπίας των ενόπλων δυνάμεων, ενώ αντίθετα ενισχύθηκε κατά 50% εκείνος της τυποποίησης των... αεροπορικών ηλεκτρονικών με αυτά των ελικοπτέρων του ΠΝ! Η αντίφαση είναι κραυγαλέα και αδικαιολόγητη.

Δραματικές ήταν επίσης οι μεταβολές στους συντελεστές της μεγαλύτερης δυνατής μέγιστης ταχύτητας (-375%), της μεγαλύτερης δυνατής κανονικής ταχύτητας πτήσης (-375%), της χαμηλότερης δυνατής ταχύτητας απώλειας στήριξης (+250%) και της χαμηλότερης δυνατής ταχύτητας κατά την εκτέλεση επιχειρήσεων Ανθυποβρυχιακού Πολέμου (+500%).

Αμυντική Γραμμή

Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10047
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 21/Μαρτίου/2009 ώρα 00:56

Η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) του Υπουργείου Εθνικής ’μυνας δημοσίευσε σήμερα στην ιστοσελίδα της την περίληψη προκήρυξης ανοικτού δημόσιο διεθνούς διαγωνισμού με έγγραφες ενσφράγιστες προσφορές και με ημερομηνία 16 Μαρτίου, για την προμήθεια 5 νέων Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ) -με δικαίωμα προαίρεσης για έκτο- καθώς και των απαιτούμενων υπηρεσιών για την κάλυψη των επιχειρησιακών απαιτήσεων του ΠΝ, συνολικού προϋπολογισμού €249 εκατ.

...

Ταυτόχρονα η ΓΔΑΕΕ επανέλαβε την προκήρυξη του διαγωνισμού για 6 συστοιχίες συσσωρευτή υποβρυχίων Τύπου 209, προϋπολογισμού €22 εκατ. Η προθεσμία κατάθεσης προσφορών λήγει στις 11 Μαΐου 2009 και ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί την επομένη.

Αμυντική Γραμμή

Επιστροφή στην κορυφή
eagle1 Δες τη Λίστα
Λοχίας - Έφεδρος
Λοχίας - Έφεδρος


Μέλος από: 27/Νοεμβρίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 75
  Παράθεση eagle1 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 08/Απριλίου/2009 ώρα 05:37

Η καλύτερη περίπτωση αν και ίσως πιο ακριβή σε αγορά και χρήση συγκριτικά με τα ελικοφόρα, πιστεύω πως είναι η παρακάτω:

Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10047
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 29/Μαΐου/2009 ώρα 14:39
Ο διαγωνισμός για 5 Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας κηρύχθηκε άγονος διότι παρατηρήθηκαν λάθη στα δικαιολογητικά των δύο εταιρειών κατέθεσαν προσφορές. Εκτίμηση του Α/ΓΕΝ είναι ότι ο διαγωνισμός θα επαναπροκηρυχθεί περί τα τέλη Αυγούστου με αρχές Σεπτεμβρίου.

Οι προδιαγραφές του αεροσκάφους προβλέπουν ικανότητα συμμετοχής σε επιχειρήσεις Έρευνας &Διάσωσης. Στο μεταξύ, εξασφαλίστηκαν άλλες 200 ώρες πτήσεως για το τελευταίο αεροσκάφος Ρ-3Β της 353 ΜΝΑΣ που εξακολουθεί να επιχειρεί, το έργο του οποίου συνδράμει αεροσκάφος C-130Η της ΠΑ.

Αμυντική Γραμμή
Επιστροφή στην κορυφή
eagle1 Δες τη Λίστα
Λοχίας - Έφεδρος
Λοχίας - Έφεδρος


Μέλος από: 27/Νοεμβρίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 75
  Παράθεση eagle1 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 03/Ιουνίου/2009 ώρα 07:04

Λόγω ευρωεκλογών φυσικά και του φόβου για σκάνδαλα, πιστεύω...

Α ρε αθάνατε Ηρακλή! Τα πάντα κάνεις!
Επιστροφή στην κορυφή
Su-35 Δες τη Λίστα
Στρατηγός
Στρατηγός


Μέλος από: 26/Απριλίου/2008
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 3654
  Παράθεση Su-35 Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 30/Ιουλίου/2009 ώρα 02:50
Το Beriev βγαίνει σε ΑΦΝΣ έκδοση;
Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10047
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 10/Αυγούστου/2009 ώρα 16:12
...

Ο κίνδυνος για τη μη κάλυψη του Αιγαίου από τα ανθυποβρυχιακά αεροσκάφη έχει δημιουργηθεί από την εξάντληση του ορίου ζωής και του τελευταίου, από τα 6 συνολικά, «γέρικου» αεροσκάφους αυτού του τύπου (Ρ-3 Οrion) το οποίο, σύμφωνα με πηγές του Πολεμικού Ναυτικού, έχει περιθώριο μόνο για 10 ώρες πτήσης ακόμα- δηλαδή ούτε για μία εβδομάδα...

Διείσδυση Τουρκίας.Παράλληλα, η καθυστέρηση που θα προκύψει από την αναμενόμενη τυπική ακύρωση του διαγωνισμού ανοίγει παράθυρο στο ΝΑΤΟ για ανάθεση στην Τουρκία και άλλων περιοχών της Ανατολικής Μεσογείου για επιχειρήσεις Ναυτικής Συνεργασίας, στο πλαίσιο των «αντιτρομοκρατικών επιχειρήσεων» της Συμμαχίας, όπως ήδη έχει κάνει. Το πρόβλημα κατέστη εμφανέστερο πρόσφατα όταν η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών άρχισε την αξιολόγηση των δύο προσφορών ευρωπαϊκών εταιρειών που είχαν κατατεθεί για την προμήθεια 5 νέων αεροσκαφών, προϋπολογιζόμενης αξίας 250 εκατ. Ευρώ.

Λόγω των άμεσων αναγκών, ο διαγωνισμός προέβλεπε μεταξύ των άλλων ότι ο νικητής θα προσέφερε και (μεταχειρισμένα) αεροσκάφη για το χρονικό διάστημα που θα μεσολαβούσε μέχρι την παράδοση των καινούργιων.

Ωστόσο, η Επιτροπή Διενέργειας του διαγωνισμού με πολύ γρήγορες διαδικασίες απέκλεισε και τις δύο προσφορές για τυπικούς λόγους που σχετίζονται με τα συνοδευτικά δικαιολογητικά- δηλαδή προτού ανοίξουν οι τεχνικές και οι οικονομικές προσφορές.

Ήδη έχουν γίνει δύο ενστάσεις και πριν αυτές εκδικαστούν πλήρως δεν προβλέπεται προκήρυξη νέου διαγωνισμού προ του Οκτωβρίου.

Ανεξαρτήτως των τυπικών λόγων τους οποίους επικαλέστηκε η Επιτροπή, έμπειροι αξιωματικοί ανέφεραν ότι η αίσθηση που δημιουργείται είναι πως το υπουργείο- και γενικώς η κυβέρνηση- δεν φαίνεται να θέλει να προχωρήσει σε αγορές και απλώς ροκανίζει τον χρόνο. Απέδιδαν μάλιστα την αναβλητικότητα είτε σε αποφυγή ανάληψης πολιτικού ρίσκου από μιαν απόφαση είτε στην οικονομική στενότητα λόγω του... Ξεστρατίσματος του ελλείμματος.

Ζητούν «δανεικά» από την Αεροπορία

Για να καλυφθούν πάντως οι ανάγκες επιτήρησης στο Αιγαίο- και η προσφορά αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας στο ΝΑΤΟ-, το Ναυτικό ζήτησε από την Αεροπορία να εγγυηθεί, ως αρμόδιος φορέας, ότι το τελευταίο γερασμένο αεροσκάφος Ρ-3 μπορεί να πετά για ακόμη 200 ώρες χωρίς πρόβλημα. Ωστόσο η λύση δεν έχει ακόμα συμφωνηθεί, αφού η Αεροπορία για να δώσει το «πράσινο φως» απαιτεί να γίνουν πρόσθετες εργασίες ενίσχυσης του αεροσκάφους στην ΕΑΒ, οι οποίες βεβαίως κοστίζουν.

Παράλληλα, το Πολεμικό Ναυτικό έχει ζητήσει τη συνδρομή της Αεροπορίας με τη διάθεση δικών της μέσων (αεροσκαφών C-130 και C-27 Σπαρτάν) και ήδη καλύπτει μέρος των απλών αποστολών επιτήρησης στο Αιγαίο κουτσά στραβά, καθώς αυτά δεν διαθέτουν ολόκληρο τον αναγκαίο εξοπλισμό επιτήρησης.

TA NEA
Επιστροφή στην κορυφή
TOPOL-M Δες τη Λίστα
Υποστράτηγος
Υποστράτηγος


Μέλος από: 26/Ιουνίου/2009
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 2070
  Παράθεση TOPOL-M Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 10/Αυγούστου/2009 ώρα 16:31
Αρχικά αποστάλθηκε από Su-35

Το Beriev βγαίνει σε ΑΦΝΣ έκδοση;
Οι Ρώσοι νομίζω για ΑΦΝΣ έχουν τα IL
Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10047
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 31/Αυγούστου/2009 ώρα 10:44
Καθώς αναμένεται η επανάληψη του ανοικτού δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού με αντικείμενο 5 αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας για το Πολεμικό Ναυτικό, με επιστολή της προ ημερών η Lockheed Martin ενημερώνει τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εθνικής ’μυνας, πως είναι διαθέσιμα 4 πλεονάζοντα P-3C Orion για δωρεάν παραχώρηση από την κυβέρνηση των ΗΠΑ.

Η εταιρεία προτείνει την αναβάθμιση των αεροσκαφών αυτών για την κάλυψη των ελληνικών απαιτήσεων, ενώ στο μεταξύ προτείνεται να υποβληθούν δύο από τα υπάρχοντα Ρ-3Β του ΠΝ σε πρόγραμμα επέκτασης της δομικής ζωής τους διάρκειας 18 μηνών, εξασφαλίζοντας 3 με 4 έτη επιχειρησιακής χρήσης.

Αμυντική γραμμή
Εφόσον παραχωρούνται δωρεάν (υποθέτω θα πληρωθούν χρήματα για κάποιο εκσυγχρονισμό), η πρόταση έχει πολλές πιθανότητες υλοποίησης λόγω των οικονομικών προβλημάτων της χώρας.

Προσωπικά βρίσκω τα αεροσκάφη αυτά πολύ μεγάλα για την Ελλάδα και θα προτιμούσα μία μικρότερη πλατφόρμα που να υπηρετεί ήδη στις ένοπλες δυνάμεις, όπως τα Embraer.

Ωστόσο το τζάμπα είναι πάντα καλύτερο και οι Αμερικανοί είδαν μάλλον ότι στρεφόμασταν σε άλλες αγορές.

Επιστροφή στην κορυφή
thrakiotis Δες τη Λίστα
Αντισυνταγματάρχης
Αντισυνταγματάρχης


Μέλος από: 22/Μαρτίου/2009
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 966
  Παράθεση thrakiotis Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 25/Σεπτεμβρίου/2009 ώρα 05:47
Σοβαρό και άμεσο κίνδυνο να δούμε τουρκικά αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας να επιχειρούν στο Αιγαίο, υπό «ΝΑΤΟϊκό μανδύα» και στο πλαίσιο της επιχείρησης της Συμμαχίας για την πάταξη της διεθνούς τρομοκρατίας στη θάλασσα, αντιμετωπίζει πλέον η Ελλάδα, μετά την πρόσφατη καθήλωση του μοναδικού εναπομείναντος σε επιχειρησιακή ετοιμότητα αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας P-3B «Οράιον» της 353 Μοίρας Ναυτικής Συνεργασίας (353 ΜΝΑΣ) της Πολεμικής Αεροπορίας.
Το αεροσκάφος προχθές πραγματοποίησε την τελευταία του πτήση, διάρκειας τρεισήμισι περίπου ωρών, και αμέσως μετά καθηλώθηκε, αφού δεν υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια για τη διενέργεια της απαραίτητης εργοστασιακού επιπέδου συντήρησης, που διαρκεί περίπου 10 μήνες και πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ) στην Τανάγρα.
Την ίδια ώρα, τρία ακόμα πολύτιμα αεροσκάφη της Μοίρας «αναπαύονται» στα υπόστεγα συντήρησης της ΕΑΒ εδώ και τέσσερα, τρία και δύο χρόνια αντίστοιχα, αφού το προαναφερθέν χρονικό διάστημα δεν δόθηκαν στο Πολεμικό Ναυτικό -στο οποίο ανήκουν τα αεροσκάφη και έχει και την επιχειρησιακή τους αξιοποίηση- τα απαραίτητα χρήματα για να πληρωθεί η εταιρεία για τις εργασίες της προβλεπόμενης «μεγάλης συντήρησης», εργοστασιακού επιπέδου (PDM), στην οποία αυτά έπρεπε να υποβληθούν για να είναι πάλι έτοιμα για πτήσεις. Ας σημειωθεί ότι στο τελευταίο αεροσκάφος είχε δοθεί «παράταση του επιχειρησιακού ορίου ζωής κατά 200 ώρες, στις αρχές του 2008, που όμως και αυτές πέρασαν χωρίς να εξευρεθεί λύση».
Μετά τη δυσάρεστη αυτή εξέλιξη είναι πολύ πιθανό, είτε το ΝΑΤΟ αυτοτελώς είτε έπειτα από σχετική πρόταση των άμεσα ενδιαφερόμενων, για ευνόητους λόγους, Τούρκων, να αναθέσει στους τελευταίους να καλύψουν το «κενό ασφαλείας» στο Αιγαίο με τα αντίστοιχα δικά τους αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας τύπου CASA CN-235 που διαθέτουν. Ήδη οι Τούρκοι διαθέτουν τα αεροσκάφη τους αυτά για τη διενέργεια αντίστοιχων αποστολών εθνικού και ΝΑΤΟϊκού επιχειρησιακού ενδιαφέροντος, καλύπτοντας τον τομέα ευθύνης τους ανατολικά του Καστελλορίζου, βόρεια της Κύπρου, εκτός δηλαδή του ελληνικού FIR (FIR Αθηνών).
Η κατάσταση αυτή έχει δημιουργήσει και σοβαρά προβλήματα μεταξύ των πληρωμάτων των αεροσκαφών αυτών, καθώς οι ιπτάμενοι θα αρχίσουν βαθμιαία να χάνουν τη διαθεσιμότητά τους σε νυκτερινές πτήσεις, πτήσεις δι’ οργάνων κ. Λπ. με όποιες επιπτώσεις μπορεί αυτό να έχει στην ασφάλεια πτήσεων.

Πηγή
ΑΕΤΟΣ για το stoxos.gr
Επιστροφή στην κορυφή
yandr Δες τη Λίστα
Στρατάρχης
Στρατάρχης


Μέλος από: 02/Οκτωβρίου/2003
Κατάσταση: Αποσυνδεδεμένος/η
Μηνύματα: 10047
  Παράθεση yandr Παράθεση  ΑπάντησηΑπάντηση ’μεσος Σύνδεσμος Σε Αυτό Το Μήνυμα Αποστολή: 08/Ιουλίου/2010 ώρα 14:19
Εκσυγχρονισμό αποσυρόμενων P-3B προτείνει η Lockheed Martin

...

Η εταιρεία παρουσίασε χθες την πρότασή της σε συνέντευξη Τύπου, όπου ταυτοχρόνως παρουσιάστηκε η πρόταση της εταιρείας για απορρόφηση του κονδυλίου των 250 εκατ. Ευρώ που έχει προβλεφθεί για την απόκτηση νέου αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας από ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού τεσσάρων P-3C Orion, που έχουν πρόσφατα αποσυρθεί από το αμερικανικό Ναυτικό, που μπορούν να αποκτηθούν από την Ελλάδα «χωρίς κόστος», έχοντας δυο σκέλη, ένα ενδιάμεσης λύσης και ένα τελικής λύσης.

Στο πρώτο σκέλος, δυο από τα P-3B του ΠΝ θα επιθεωρηθούν και θα υποστούν τις απαραίτητες εργασίες επισκευών ώστε να αποκτήσουν 1.500-1.800 επιπλέον ώρες πτήσης (και να συμπληρώσουν σε υπηρεσία 70-75 χρόνια ζωής, αφού τέθηκαν σε υπηρεσία την δεκαετία του ’50... ).

defencenet.gr

Επιστροφή στην κορυφή
 Απάντηση Απάντηση Σελ.  123>