Συχνές ερωτήσεις Συχνές ερωτήσεις       Εγγραφή Εγγραφή   Σύνδεση Σύνδεση

Απάντηση: Ποιο άρμα μάχης προτιμάτε;


Απάντηση
Τα Greeklish απαγορεύονται και τα μηνύματα διαγράφονται αμέσως και χωρίς προειδοποίηση (βλέπε Σωστά ελληνικά ή διαγραφή)
Όνομα:



Μήνυμα:


Emoticons
συνέχεια...
   Ενεργοποίηση Κωδικοί Forum για να διαμορφώσετε το μήνυμα
Κωδικός Ασφαλείας:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code Φόρτωση νέου Κώδικα
Παρακαλώ εισάγετε τον Κωδικό Ασφαλείας που φαίνεται παραπάνω σαν γραφικό.
Θα πρέπει να ενεργοποιήσετε τα Cookies στον browser.

Μήνυμα
Θέμα: Ποιο άρμα μάχης προτιμάτε;
Αποστολή: 11/Μαρτίου/2012 ώρα 10:02 από hermes
Το Leclerc έχει πουληθεί στα ΗΑΕ και μάλιστα το μοντέλο που διαγωνίστηκε στο Λιτόχωρο ήταν ένα από τα οχήματα που προορίζονταν για τα ΗΑΕ. Το Leclerc ήταν μακράν το καλύτερο σε επιδόσεις αυτονομίας υπερπήδησης εμποδίων κτλ, μιας και ενσωματώνει μια σειρά από πλεονεκτήματα σε σχέση με τα άλλα οχήματα. Τα Μ1Α2 και Leo-2A5S υστερούσαν πάρα πολύ σε αυτόν τον τομέα. Όσον αφορά το βρετανικό άρμα, όλα καλά και όλα ωραία αλλά το πυροβόλο του το οποίο χρησιμοποιεί πυρομαχικά μοναδικά στο ΝΑΤΟ το έκαναν μη προσιτή επιλογή. Οι ίδιοι οι βρετανοί πριν από χρόνια αναγκάστηκαν να δοκιμάσουν στο άρμα το γερμανικό πυροβόλο L55 γιατί το κόστος διατήρησης γραμμής παράγωγης των πυρομαχικών που χρησιμοποιούν τα άρματα τους ήταν πολύ μεγάλο. Όμως μεγαλύτερο ήταν το κόστος μετατροπής των πύργων των οχημάτων να μεταφέρουν τα νατοϊκά πυρομαχικά των 120. Αλήθεια είναι ότι για πολιτικούς λόγους το Challenger 2 έπαιζε πολύ δυνατά στον ελληνικό διαγωνισμό.

Ο ελληνικός διαγωνισμός είχε και μια απαίτηση εκτός των άλλων, αυτή ήταν να υπάρχει αρκετή ποσότητα μεταχειρισμένων οχημάτων με όσο το δυνατόν περισσότερες ομοιότητες με τα οχήματα που θα αγοράζονταν έτσι ώστε να γίνει παράλληλη προμήθεια μεταχειρισμένων για να καλυφτεί η απαίτηση για 500 άρματα 3ης γενιάς που ήταν η απαίτηση του ΕΣ τότε. Τα κριτήρια αυτά τα πληρούσαν μόνο το Μ1 και το Leo-2. Οι υπόλοιποι απλώς δεν είχαν οχήματα για να καλύψουν αυτήν την απαίτηση.

Το αποτέλεσμα του ελληνικού διαγωνισμού, ήταν προϊόν πολιτικών παρεμβάσεων. Τα δυο πρώτα Μ1 και Leo-2, είχαν αποκλειστεί στις δοκιμασίες αυτονομίας που ήταν απαράβατος όρος, όμως μετά από αλλαγή των απαιτήσεων, τα οχήματα δεν αποκλείστηκαν. Στον διαγωνισμό του ΕΣ για πολιτικούς και μόνο λόγους επετράπη η συμμετοχή των Τ-80 και Τ-84.

Σήμερα ο ΕΣ έχει ανάγκη από την αντικατάσταση ενός πολύ μεγάλου αριθμού αρμάτων. Τα 400 Μ48Α5Molf υποφέρουν εκτός από τις πολλές βλάβες και από σημαντική έλλειψη ανταλλακτικών αφού τα οχήματα είναι πάρα πολύ παλιά και τα ανταλλακτικά τους δυσεύρετα. Ειδικά το ΣΕΠ Molf, υποφέρει από την έλλειψη ανταλλακτικών πιο πολύ αφού ο κατασκευαστής του έχει σταματήσει την παράγωγη του για τουλάχιστον 10 χρόνια. Για να αντιμετωπίσει την κατάσταση αυτήν ο Ες, αναγκάζεται να κανιβαλίζει οχήματα για να βρει ανταλλακτικά. Ως επακόλουθο, είναι αναγκασμένος να διατηρεί ακόμη τα Μ60Α1/3 σε υπηρεσία, για να διατηρεί τις προβλεπόμενες οροφές στις μονάδες του.

Το επόμενο άρμα το οποίο αντιμετωπίζει προβλήματα υποστήριξης ανταλλακτικών είναι το Leopard-1A5. Το όχημα επίσης είναι πολύ παλιό, η παράγωγη των οχημάτων όπως είναι γνωστό έχει σταματήσει το 1983-4 και όπως αντιλαμβάνεστε κι εκεί υπάρχει πρόβλημα. Ο ΕΣ έχει ως πηγή ανταλλακτικών τα Leo-1A4/V που απέσυρε αλλά αυτά του παρέχουν ανταλλακτικά μόνο για το σκάφος και για ορισμένα σημεία του πύργου, όχι για το ΣΕΠ. Ο κατασκευαστής από φέτος το 2012 δλδ, σταμάτα να υποστηρίζει τον πύργο του οχήματος σε ανταλλακτικά και ο ΕΣ θα αντιμετωπίσει κι εκεί προβλήματα υποστήριξης.