Η νύχτα των Ιμίων

Στρατιωτική ιστορία, πόλεμοι και προσωπικότητες του παρελθόντος
Απάντηση
Αλλαγή παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11275
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Η νύχτα των Ιμίων

Δημοσίευση από yandr »

Ο Θ. Πάγκαλος στο βιβλίο του «ΙΜΙΑ / S-300 / OΤΣΑΛΑΝ - Παλεύοντας για την ειρήνη» (εκδ.Economia publishing), περιγράφει απλά και γλαφυρά πολλά πράγματα που δεν γνωρίζαμε.

Στις 27.1.1996 ομάδα Τούρκων δημοσιογράφων πήρε ελικόπτερο και προσγειώθηκε στη νησίδα Ιμια. Βρήκαν τη σημαία του δημάρχου Καλύμνου Διακομιχάλη εγκαταλελειμμένη, μόνη και έρημη, την αφαίρεσαν και την αντικατέστησαν με μια τουρκική

...

Στις 28.1.1996 περιπολικό του Πολεμικού Ναυτικού υπέστειλε την τουρκική σημαία και ύψωσε την ελληνική. Το σκηνικό για μια αδιέξοδη και ανόητη επίδειξη δύναμης είχε στηθεί... ».

...

περί τις 02:30 το πρωί, μου τηλεφώνησε ο υπεύθυνος του Γραφείου Τύπου από την πρεσβεία μας στην Αγκυρα, ο κύριος Σταθουλόπουλος, και μου είπε ότι σε συνέντευξη Τύπου η Τανσού Τσιλέρ είχε ανακοινώσει ότι Τούρκοι κομάντος είχαν αποβιβαστεί και καταλάβει τη μία από τις δύο νησίδες και ότι είχαν ρητή διαταγή να μην πυροβολήσουν πρώτοι, ακόμα και αν οι Ελληνες προσπαθούσαν να αποβιβαστούν στην ίδια νησίδα.

...

Ο πρωθυπουργός γύρισε προς τον αρχηγό Γενικού Επιτελείου ναύαρχο Λυμπέρη και χρησιμοποιώντας κατά τρόπο χαρακτηριστικό ένα βαρύτατο επίθετο του είπε:

«[... ]Καλά, δε σου είπα να φρουρηθούν οι δύο νησίδες; ». Αποσβολωμένος και κατακόκκινος, ο Λυμπέρης ψέλλισε: «Δεν μου είπατε και οι δύο, κύριε πρωθυπουργέ. Στη μία υπάρχει φρουρά βατραχανθρώπων. Για την άλλη δεν είχαμε δυνάμεις».

Ηταν σαφές ότι έτσι είχε δημιουργηθεί μια νέα κατάσταση, δεν υπήρχε πια μία σημαία στα Ιμια αλλά δύο, συγκυριαρχία δηλαδή, αφού η παρουσία στρατιωτικών δυνάμεων μιας χώρας επί ενός εδάφους άλλης χώρας είναι ένδειξη κυριαρχίας... ».

Πώς ξέχασαν τους βατραχανθρώπους

«... Ο αρχηγός του ΓΕΕΘΑ ναύαρχος Λυμπέρης τα είχε κυριολεκτικά χαμένα. Ο Λυμπέρης ήταν προφανώς κατώτερος των περιστάσεων. Είχε αναλύσει και είχε χειριστεί το γεγονός με την οπτική γωνία του πρώην αρχηγού ΓΕΝ. Για αυτόν ήταν ένα ναυτικό επεισόδιο και όφειλε να το αντιμετωπίσει μόνο του το Ναυτικό.

Αυτή η γραφειοκρατική και συντεχνιακή προσέγγιση τον οδήγησε στην εξωφρενική απόφαση να στείλει στην Ανατολική Ιμια μια ντουζίνα βατραχανθρώπους και να αφήσει τη Δυτική ακάλυπτη. Λίγα χιλιόμετρα από το θέατρο των επιχειρήσεων υπήρχε ικανή δύναμη (1.000 τουλάχιστον) κομάντος των ΛΟΚ, όπως διαβεβαίωσαν και στην τηλεοπτική εκπομπή Οι Φάκελοι του Αλέξη Παπαχελά, στο MEGA Channel το 2001, οι στρατηγοί Βούλγαρης και Σπυρίδων, οι οποίοι είπαν ότι οι στρατιωτικοί ήταν έτοιμοι να τους στείλουν στην Καλόλιμνο ή στο Φαρμακονήσι.

Οπως αναφέραμε και προηγουμένως, δεδομένου ότι, εκτός από τους βατραχανθρώπους του ναυάρχου Λυμπέρη, που φρουρούσαν την Ανατολική Ιμια, υπήρχε τουρκικός στρατός στη Δυτική Ιμια, η απαγκίστρωση και η εκτόνωση της υπόθεσης έπαιρνε εντελώς άλλες διαστάσεις... ».

Πηγή

Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11212
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Η νύχτα των Ιμίων

Δημοσίευση από Nassos »

Γι'αυτό ποτέ ξανά Α/ΓΕΕΘΑ ναυταίους. Έχουν ένα θεματάκι με την έπαρση.
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11275
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Η νύχτα των Ιμίων

Δημοσίευση από yandr »

Με κίνδυνο να παρεκτραπούμε της κύριας συζήτησης, θα πω ότι μάλλον συμφωνώ με αυτό που λες.

Κάπου εχει χάσει την μπάλα το ΠΝ με αποτέλεσμα να έχει φτιάξει αεροπορία ναυτικου χωρίς να έχει ναυτικό ναυτικού.

Και μην μου πει κανενας για πολιτικές πιεσεις, γιατί έχουν οι ανώτατοι αξιωματικοί του δεν εχουν τα κότσια να πούνε όχι σε P-3 και Romeo όταν δεν εχουμε φρεγάτες, κανονιοφορους, βοηθητικά πλοία και υποβρύχια, τότε πολύ απλά δεν αξίζουν την θέεση τους.

Απλά νόμιζαν οι ναυταίοι ότι θα γίνουν ναυτικο, αερπορια και στρατός, με αποτέλεσμα προς το παρόν να συγκρίνονται μονο με την τουρκική ακτοφυλακή. Γι' αυτό μέχρι να σοβαρέψει η κατάσταση στο ΠΝ καλύτερα Rafale, νέα αεροπορική εκπαίδευση, εκσυγχρονισμός F-16,FOS για μεταφορικά κλπ, γιατί στην ΠΑ φαίνεται ότι ξέρουν τι κανουν.

Άβαταρ μέλους
Togo
Ανθυπολοχαγός
Ανθυπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 331
Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Επικοινωνία:

Η νύχτα των Ιμίων

Δημοσίευση από Togo »

Η νύχτα των Ιμίων ήταν μιά ταπεινωτική ήττα για την Ελλάδα που άνοιξε το δρόμο των γκρίζων ζωνών στο Αιγαίο και θέριεψε την αμφισβήτηση της ελληνικής κυριαρχίας στη θάλασσα.

Υπήρξε προδοσία απο τους πολιτικούς που έτσι κι αλλιώς κατέστρεψαν οικονομικά τη χώρα και έγραψαν τα ονόματά τους στις πιο "λερωμένες" σελίδες της ελληνικής ιστορίας.

Οι Ενοπλες Δυνάμεις ηττήθηκαν σχεδόν γελοιοποιήθηκαν και αποδείχτηκε ότι δέν υπήρχε κανένα οργανωμένο δόγμα μάχης για να αντιμετωπίσουν την Τουρκία.

Μπορεί η Ελλάδα να αποτρέψει την αιφνιδιαστική κατάληψη βραχονησίδων, νησίδων ή και νησιών (!) στο Αιγαίο;- OXI!

Οι τουρκικές ειδικές δυνάμεις με έδρα τη Σμύρνη μπορούν να επιτεθούν πανεύκολα λόγω της μικρής απόστασης απο τα μικρασιατικά παράλια και να καταλάβουν ελληνικό νησί.

Τί συνέβη με το ελικόπτερο;- ΚΑΤΑΡΡΙΦΘΗΚΕ!

Το ελικόπτερο δέν είχε δουλειά να πάει κάν εκεί να φωτίσει με προβολέις τις βραχονησίδες. Η κατάληψη των Ιμίων ήταν στρατιωτική επιχείρηση. Αν εσείς εισασταν οι Τουρκοι κομμάντος και σας έρχονταν ένα ελικοπτερο πάνω απο το κεφάλι σας και δέν είχατε μέρος να κρυφτείτε ή να διαφυγετε τί θα κάνατε; "θα το ρισκάρατε";

Τί έπρεπε να γίνει:- ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΜΟΣ ΜΕ ΝΑΠΑΛΜ!

Απο τη στιγμή που τα Ιμια και τα κάθε Ιμια είναι ελληνικό έδαφος έχουμε το δικαίωμα να τα βομβαρδίσουμε και να εξαυλώσουμε ότιδήποτε υπάρχει πάνω.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Η Ελλάδα ηττήθηκε χωρίς να μπορεί να αντιδράσει ή να πολεμήσει οπως έγινε και στη Κύπρο (Το δις εξ' αμαρτείν,ουκ ανδρός σοφου).

Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11212
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Η νύχτα των Ιμίων

Δημοσίευση από Nassos »

Ας είναι καλά και ο ΑρχιΠΑΣΟΚΟΣ Ναύαρχος Λυμπέρης που τα έκανε μαντάρα σε επιχειρησιακό επίπεδο.

Όσο για το ελικόπτερο και την "κατάρριψη" του, ας ακούσουμε τι είχε πει ο Τούρκος Νάυαρχος Γκιουβεν Ερκαγιάν. Το ελικόπτερο είχε ΒΛΑΒΗ και έπρεπε να προσγειωθεί, οι δικοί μας αρνήθηκαν να προσνηωθούν στη φρεγάτα ΓΙΑΒΟΥΖ, και τα υπόλοιπα είναι ιστορία. Από το 51:30 ξεκινάει η περιγραφή.



Με άλλα λόγια ο Διοικητής της Φρεγάτας ΝΑΥΑΡΙΝΟΝ γνώριζε ότι έστελνε ένα ακατάλληλο ελικόπτερο σε πολύ άσχημες καιρικές συνθήκες. Κοινώς αποστολή αυτοκτονίας.

Πάμε τώρα και στη μαρτυρία ενός Βατραχανθρώπου που ήταν πάνω στην Ανατολική (Μεγάλη) Ίμια.

"Θα μπορούσε πολύ έυκολα να γίνει - (εννοεί κάποιο λάθος) - γιατί εκείνη την ημέρα ειδικά την Τρίτη τα ξημερώματα γινόταν τρομερή κακοκαιρία. Είχαν ανάψει τα αίματα, είχε φορτίσει πολύ το κλίμα εκείνη την ημέρα, αλλά μια σφαίρα να έφευγε, κάτι να ακουγόταν σαν σφαίρα, εκεί θα γινόταν μια βροχή από σφαίρες. "



Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Nassos την Τρί Ιουν 29, 2021 11:19 am, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Nassos
Α/ΓΕΣ
Α/ΓΕΣ
Δημοσιεύσεις: 11212
Εγγραφή: Σάβ Νοέμ 12, 2005 1:20 am
Επικοινωνία:

Η νύχτα των Ιμίων

Δημοσίευση από Nassos »

Ας διαβάσουμε και τον δημοσιογράφο Σάββα Βλάσση που εν συγκρίσει με κάτι άλλους "ειδικούς" είναι μακράν πιο αξιόπιστος.

Εάν το ΠΝ 21 είχε δεχθεί πυρά, το πλήρωμα θα μπορούσε να το αντιληφθεί στον έναν ή τον άλλο βαθμό και θα είχε αναφέρει αμέσως στον ασύρματο. Τριμελές ήταν το πλήρωμα, δεν υπήρχε ένας μόνο να πετάει, να βλέπει, να ακούει, να αντιλαμβάνεται, να αισθάνεται.

Επιπλέον, εάν το ελικόπτερο είχε βληθεί και υποστεί μηχανική ζημιά, δεν θα διένυε τόσο μεγάλη απόσταση (από την νησίδα μέχρι το σημείο πτώσεως) χωρίς να γίνει αντιληπτή κάποια αλλαγή στην πτητική συμπεριφορά του όλο αυτό το διάστημα.

Η ένδειξη MASTER CAUTION, δεν συνεπάγεται πάντοτε κίνδυνο. Είναι συχνό φαινόμενο στα ελικόπτερα να ανάβουν διάφορα λαμπάκια - ενδείξεις στο πιλοτήριο, οφειλόμενες σε μικροβραχυκυκλώματα των ηλεκτρονικών. Πρόκειται για στιγμιαίες εσφαλμένες ενδείξεις, που πολύ συχνά σβήνουν χωρίς καμμία συνέπεια για την πτήση.

Η θεωρία περί πυρών δεν στέκει.

Μετά την αναφορά από το ελικόπτερο του MASTER CAUTION, μεσολάβησαν μερικά δευτερόλεπτα μέχρι την συντριβή. Το λίαν χαμηλό ύψος πτήσεως, η ένταση που προκαλεί η εμφάνιση του MASTER CAUTION, η πίεση του πληρώματος και η πιθανή επίδραση του ισχυρού φωτός του προβολέα, σε συνδυασμό με την βροχόπτωση, είναι ικανός συνδυασμός παραγόντων για την πρόκληση ατυχήματος.

Όλα αυτά αναφέρονται στο πόρισμα, το οποίο εξάλλου διευκρινίζει και το ότι οι οπές στα συντρίμμια, οφείλονται στις αποκολλήσεις πριτσινιών κατά την πρόσκρουση του ελικοπτέρου. Οι θέσεις των οπών είναι γεωμετρικές και σε σειρά κι όχι διάσπαρτες, όπως θα ίσχυε εάν επρόκειτο για πυρά πυροβόλων όπλων.

Δούρειος Ίππος

Άβαταρ μέλους
Μεγιστος
Δεκανέας - ΟΒΑ
Δεκανέας - ΟΒΑ
Δημοσιεύσεις: 32
Εγγραφή: Παρ Ιουν 04, 2021 10:33 pm
Επικοινωνία:

Η νύχτα των Ιμίων

Δημοσίευση από Μεγιστος »

Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Nassos την Τρί Ιουν 29, 2021 5:17 pm, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άβαταρ μέλους
Togo
Ανθυπολοχαγός
Ανθυπολοχαγός
Δημοσιεύσεις: 331
Εγγραφή: Δευ Ιουν 14, 2021 3:43 am
Τοποθεσία: 2ο Γραφείο
Επικοινωνία:

Η νύχτα των Ιμίων

Δημοσίευση από Togo »

Το αποτέλεσμα απο την ηττα των Ιμίων ήταν η συμφωνία Ελλάδας και Τουρκίας να μην ανέβει ξανά κανείς απο τους δυό πάνω στις βραχονησίδες.

Δηλαδή τα Ιμια γκριζαρίστηκαν επίσημα ώς no man's land...

Μάλιστα είχαν βγεί πολιτικοί και χαριτολογούσαν ότι δέν έγινε και τίποτε βρε παιδιά. Δυό παλιβραχοι είναι που δέν ανεβαίνουν ούτε κατσίκες πάνω. Ούτε ήξερε κανείς που βρίσκονταν αυτοί οι βράχοι πρίν το περιστατικό.

Αυτό για να μην παραξενευόμαστε για την παραχώρηση του ονόματος της Μακεδονίας στους Σκοπιανούς κατα παραγγελία του ΝΑΤΟ. Ή την ανοχή της τουρκικής επεκτατικότητας στη Κύπρο...

Αλλά τα γράφουμε για να τα λέμε μεταξύ μας... Η αληθεια ειναι ότι κανείς δέν σκάει πλέον...

Όποιος μας απειλεί θα βρει μπροστά του νέο Μαραθώνα, Σαλαμίνα, ύψωμα 731
Άβαταρ μέλους
yandr
Στρατάρχης
Στρατάρχης
Δημοσιεύσεις: 11275
Εγγραφή: Πέμ Οκτ 02, 2003 6:55 am
Επικοινωνία:

Re: Η νύχτα των Ιμίων

Δημοσίευση από yandr »


Το απόρρητο ημερολόγιο των Ιμίων

Eνα άκρως απόρρητο έγγραφο του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Αμυνας, που συντάχθηκε στις 2 Φεβρουαρίου 1996, μία ημέρα μετά τη νύχτα των Ιμίων, περιγράφει λεπτό προς λεπτό την εξέλιξη της κρίσης και φωτίζει τα πρόσωπα, τις αποφάσεις και τα γεγονότα εκείνες τις κρίσιμες ώρες. Η κρίση άρχισε να λαμβάνει σοβαρές διαστάσεις στις 22 Ιανουαρίου 1996, την ίδια ημέρα που ο Κώστας Σημίτης εξελέγη πρωθυπουργός από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ
Τι νύκτα και αυτή...

Τη θυμάμαι σαν σήμερα να παρακολουθώ θα γεγονότα πρώτα στα κανάλια και μετά, τηλεοπτικά πάντα, μέσα από την Βουλή.
Ηλεκτρολόγος στο Χαλάνδρι - Δημήτρης Ανθής
Απάντηση

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες